افزایش تقاضا برای کاندوم پس از موج اول شیوع کرونا

«طی قرنطینه سراسری، آمیزش جنسی در میان مردم بریتانیا کاهش چشم‌گیری یافت»

فروش کاندوم دورکس پس از موج اول کرونا حدود ۱۳ درصد بالا رفت -  MARTIN BUREAU / AFP

شرکت کاندوم‌سازی دورکس خبر داد پس از موج اول همه‌گیری کرونا و کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا فروش محصولاتش افزایش یافت. 

به گزارش رکیت بنکیزر (آر. بی) غول تولیدکننده مصرفی جهان که مالک نام‌هایی تجاری مثل دیتول و سیلیت بنگ هم هست دورکاری باعث شده فروش خوش‌بوکننده‌های هوا و مواد شوینده نیز افزایش یابد. 

فاصله‌گیری اجتماعی در کل باعث شد فروش کاندوم و فراوده‌های بهداشت جنسی در سال مالی جاری کاهش یابد و این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده است که به علت افت قابل انتظار در نرخ جهانی‌ زاد و ولد، کسب و کار این شرکت در حوزه محصولات مختص نوازدان هم افت چشم‌گیری داشته باشد. 

مدیرعامل شرکت آر.بی در ماه آوریل خاطرنشان کرده بود که طی دوره قرنطینه سراسری، آمیزش جنسی در میان مردم بریتانیا کاهش «چشم‌گیری» یافته است و در ایتالیا نیز فرصت‌ برای «روابط صمیمانه به شدت کاهش یافته است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما طبق اعلام شرکت آر.بی نتایج مالی سه ماهه سوم امسال طوری است که «پس از سپری شدن وضعیت چالشی‌تر نیمه نخست امسال، تقاضا برای محصولات بهداشت جنسی به علت کاهش محدودیت‌های فاصله‌گیری اجتماعی افزایش یافته است» و از جمله درآمد دورکس رشد دو رقمی داشت. 

همچنین، طبق این گزارش «به ویژه در بازارهایی مثل چین که میزان همه‌گیری کاهش چشم‌گیری یافت، چنین افزایشی چشم‌گیر بود.» 

به گفته این شرکت که ایرویک، ویت و استرپسیلز را هم در تملک دارد، کل فروش در سه ماه منتهی به سپتامبر با جهش ۶.۹ درصد به ۳.۵ میلیارد پوند رسید و اگر نوسانات ارزی را در نظر نگیریم ،این افزایش ۱۳.۳ درصد است. 

فروش این شرکت در بخش نظافت با ۱۲.۴ درصد افزایش به حدود ۱.۵ میلیارد پوند رسید و محصولات نشانهای تجاری مواد ضدعفونی کننده مثل دیتول و لیزول تقاضای بالایی داشت. 

فروش محصولات بهداشتی با ۶.۹ درصد افزایش به ۱.۲ میلیارد پوند رسید، اما فروش بخش تغذیه با ۱.۸ درصد کاهش به ۸۰۶ میلیون پوند رسید. 

اکنون کل فروش شرکت در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۰ با ۹.۴ افزایش، به ۱۰.۴ میلیارد پوند رسیده است. 

در بیانیه این شرکت آمده است: «همه‌گیری باعث شد اهمیت اجتماعی نظافت پررنگ شود و نقش اساسی بهداشت هر چه بیشتر مشخص بشود. تقاضا برای فروارده‌های ضدعفونی‌کننده معروف ما در ماه‌های اخیر عالی بوده است به طوری که ضریب نفوذشان بالا رفته است و اقبال مشتریان جدید به نام‌های مورد اعتماد سنتی نیز محرک رشد بوده است. در نتیجه پیش‌بینی می‌کنیم در درازمدت تقاضای ساختاری بالاتری داشته باشیم زیرا عادت‌های جدید مصرفی در حوزه نظافت و بهداشت تثبیت می‌شود.» 

در این بیانیه همچنین آمده است: «افزون بر این، چون مصرف‌کنندگان در پی مراقبت از خود و خانواده‌هاشان هستند، شاهد رشد درمان‌های پیش‌گیرانه مثل مصرف ویتامین، مواد معدنی و مواد مکمل بوده‌ایم. قرنطینه خانگی و فاصله‌گیری اجتماعی بر برخی از نام‌های تجاری ما اثرات چشم‌گیری داشته است مثلاً افزایش اوقاتی که مصرف‌کننده در خانه می‌گذراند به سود نام‌های تجاری فینیش و ایر ویک بوده است.» 

البته در این بیانیه هشدار هم داده‌اند که «طبق شواهد در نتیجه تغییراتی که همه‌گیری در رفتارها ایجاد کرده است، میزان‌ زاد و ولد در سه‌ماهه‌های آینده کاهش بیشتری خواهد داشت و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ بر رشد بازار کسب‌وکار ما در حوزه تغذیه نوزاد اثر منفی بگذارد.» 

«تقاضا برای محصولات بهداشت جنسی نیز به علت کاهش معاشرت‌های اجتماعی دچار کاهش موقت شد ولی در بازارهایی که رو به بهبود گذاشته‌اند، نشانه‌های خوبی از روند احیا به چشم می‌خورد.» 

لاکسمن ناراسیمهان، مدیرعامل شرکت آر. بی، می‌گوید: «فروش در دوران همه‌گیری افزایش یافته است اما باید مراقب باشیم که به ما اتهام سوء‌استفاده کردن از اوضاع به منظور سودجویی نزنند.» 

او می‌افزاید: «اگر به بیانیه‌های پارسال ما نگاهی بیندازید، گفته بودیم که هدف شرکت پاسداری از بهداشت و تغذیه است. یک درصد سود عملیاتی را صرف آن کردیم که تحویل محصولات به مصرف‌کنندگان ما و کل جامعه قطع نشود.»

© The Independent

بیشتر از جهان