ریاض در واکنش به دیدبان حقوق بشر: هیچ مجرم صغیری در عربستان اعدام نمی‌شود

توقف اعدام مجرمان زیر سن قانونی و تبدیل آن به حداکثر ده سال حبس، اوایل اردیبهشت و بنا به فرمان ملک سلمان پادشاه سعودی اجرا شد

ریاض در چند سال گذشته  اصلاحاتی گسترده در زمینه‌های مختلف آغاز کرده است-FAYEZ NURELDINE / AFP

کمیسیون حقوق بشر عربستان سعودی تصریح کرده است که هیچ بزهکار زیر سن قانونی یا مجرم صغیری در این کشور با حکم اعدام مواجه نخواهد شد.

این اعلام نهاد حقوق بشری سعودی در پاسخ به مجموعه‌ای از ادعاهای نادرست مطرح شده از سوی سازمان غیردولتی دیدبان حقوق بشر منتشر شده است.

کمیسیون توضیح داده است که در ماه آوریل صدور حکم اعدام برای مجرمان نوجوان و زیر سن قانونی لغو شد و بلافاصله پس از اعلام به اجرا در آمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمیسیون هیچ پایه و اساسی برای ادعای دیدبان حقوق بشر که دادستان‌های سعودی هنوز در پی صدور حکم اعدام برای مجرمان صغیر هستند، پیدا نکرد.

توقف اعدام مجرمان زیر سن قانونی و تبدیل آن به حداکثر ده سال حبس، اوایل اردیبهشت سال جاری و بنا به فرمان ملک سلمان پادشاه سعودی اجرا شد.

دبیر کمیسیون حقوق بشر سعودی گفته بود این تصمیم راهی است برای تدوین قوانین جزایی مدرن‌تر و نشان‌دهنده تعهد پادشاهی به اصلاحات کلیدی است.

ریاض در چند سال گذشته دست به اصلاحات گسترده در سطوح مختلف زده است، از قوانین جزایی گرفته تا حقوق زنان و آزادی برگزاری کنسرت موسیقی.

بیشتر از جهان