صدا و سیما اعتراف «دختر آبادانی» را پخش کرد

بازداشت مامور حراست متعرض به این دختر و هشدار به منتشرکنندگان ویدیو

در پی انتشار ویدئویی از تعرض یک مامور حراست به دختری که با صورت خون‌آلود توسط دو زن بر روی زمین خوابانده شده بود، دختر آبادانی با حضور در برابر دوربین صدا و سیمای مرکز آبادان روایتی از این ماجرا را شرح داد. با توجه به سابقه پخش اعترافات اجباری در صدا و سیما، مشخص نیست که این صحبت‌ها  در چه شرایطی بیان شده است. این دختر که هنوز نام او اعلام نشده، در برابر دوربین می‌گوید که به خانه مردی رفته بود و در ادامه داستانی از نحوه درگیری با خانواده او را شرح می‌دهد.

روز گذشته ویدئویی از این دختر در فضای مجازی منتشر شد که موجی از واکنش‌ها را در میان افکارعمومی برانگیخت. در این ویدئو، دختری با صورتی خون‌آلود بر روی زمین خوابانده شده، دو زن مو و دستان او را گرفته‌اند و مردی پای خود را بر روی سینه وی قرار داده است. همچنین مأمور حراست بالای سر او، درحالی‌که این دختر ناتوان است و مورد ضرب و شتم قرار گرفته، نسبت به او تعرض جنسی می‌کند و دست خود را برای مدتی روی سینه‌ این دختر قرار می‌دهد. باتوجه‌به اینکه این واقعه در آبادان رخ‌داده است، فرد مورد تعرض قرار گرفته با نام دختر آبادانی مشهور شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصاویر با واکنش خشم‌آلود مردم در فضای مجازی مواجه شد. برخی رفتار صورت‌گرفته با یک دختر توسط مأمور حراست را با ماجرای پلیس آمریکا و جرج فلوید مقایسه کردند و پرسیدند که آیا نیروهای به‌اصطلاح انقلابی در برابر این موضوع نیز واکنش نشان می‌دهند؟

 

در پی بالاگرفتن خشم عمومی از این ماجرا، صادق مرادی، رئیس پلیس استان خوزستان مدعی شد که درگیری به دلیل یک اختلاف قدیمی و تسویه‌حساب مالی قدیمی رخ‌داده است. او دررابطه‌ با رفتار مأمور امنیتی نیز گفت که عمل او به شدت ناشایست بوده و این فرد روانه زندان شده است.

 دختر آبادانی در بخشی از این ویدیو که فضای مجازی مرکز آبادان منتشر کرده، می‌گوید که به موبایل خود دسترسی ندارد و از واکنش‌های عمومی بی‌خبر است. به همین جهت به نظر می‌رسد این مصاحبه نیز با توجه به سوابق ‍پیشین صداو سیما در پخش اعترافات اجباری، ممکن است زیر نظر نیروهای امنیتی صورت گرفته باشد. اخیرا فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر گزارش داده بود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی در طول یک دهه گذشته، دست کم اعتراف اجباری ۳۳۵ نفر را پخش کرده است.

در همین رابطه دادستان آبادان نیز اعلام کرد: «افرادی که فیلم این حادثه را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند به‌زودی دستگیر خواهند شد و برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت.»

حمید مردانی پور در ادامه می‌گوید که این زن زمانی که قصد ورود داشته با یک پسر درگیر می‌شود و او را زخمی می‌کند. درگیری نهایتاً به خارج از خانه می‌انجامد. هم‌اکنون نیز زنی که در فیلم مورد تعرض قرار گرفته با قرار قانونی آزاد و برای طی مراحل درمانی به بیمارستان اعزام شده است.

بیشتر از