جام باشگاه‌های اروپا: بایرن کوبنده، رئال ناامید کننده

رئال مادرید و پاری سن ژرمن بدترین شکست های خانگی را متحمل شدند

منچسترسیتی یک گل از پورتو عقب افتاد اما در نهایت سه بر یک برنده شد -  TIM KEETON / POOL / AFP

اولین دور گروهی بازی‌های فصل جدید جام باشگاه‌های اروپا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه انجام شد.

بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی، کارش را با پیروزی کوبنده چهار بر هیچ در مقابل اتلتیکو مادرید آغاز کرد و بدترین نتیجه را برای شاگردان دیگو سیمیونه رقم زد.

در مادرید، سفیدپوشان رئال با شکستی شگفت‌آور روبه‌رو شدند. تیم اوکراینی شاختار دونتسک در نیمه اول سه گل از میزبان نامدار خود پیش افتاد. در نیمه دوم لوکا مودریچ و وینیسیوس جونیور دو گل خورده را جبران کردند اما بازی سه بر دو به آخر رسید.

نایب قهرمان فصل پیش هم شب تلخی را پشت سر گذاشت. پاری سن ژرمن میزبان منچستریونایتدی بود که در هفته‌های اخیر نتایج درخشانی در لیگ برتر انگلستان به دست نیاورده، اما با یک بازی ضعیف و غیرمنتظره، دو بر یک مغلوب شیاطین سرخ شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو تیم دیگر انگلیسی هم به پیروزی‌های دلچسبی دست یافتند. لیورپول که مدافع میانی‌اش ویرجیل ون‌دایک را به دلیل مصدومیت تا آینده‌ای نامعلوم در اختیار نخواهد داشت در آمستردام با ترکیبی بی‌سابقه در خط دفاعی به مصاف آژاکس رفت. یک گل به خودی عجیب از سوی مدافع آژاکس، سرخ‌پوشان لیورپول را پیش انداخت، و فابینیوی برزیلی که به جای ون‌دایک در مرکز دفاع بازی می‌کرد، با یک قیچی فداکارانه، توپی را از آستانه دروازه لیورپول بیرون کشید تا سه امتیاز و یک گل زده در خانه حریف حاصل کار شاگردان یورگن کلاپ باشد.

در بازی بزرگ گروه سی، منچسترسیتی، میزبان پورتوی پرتغال بود. پورتو با حرکت انفرادی و گل تکان دهنده لویس دیاز پیش افتاد. اما کمی بعد سرخیو آگوئرو بازی را مساوی کرد. شاگردان پپ گواردیولا در نیمه دوم توپ و میدانرا در اختیار گرفتند. ایلکای گوندوگان از روی یک ضربه آزاد سیتی را پیش انداخت و فران تورس که از روی نیکمت به زمین آمده بود، گل سوم را زد.

بیشتر از ورزش