شبه‌نظامیان ضدقرنطینه آمریکا در حال تمرین ربودن فرماندار

«عملیات که شروع بشود، دمار از روزگار تک تک شما در می‌آوریم»

ویدیوهای هولناک جدیدی نشانگر تمرینات گروهی شبه‌نظامی است که قصد داشتند فرماندار میشیگان را بربایند. 

در یکی از این ویدیوها مردانی که لباس نظامی به تن دارند از خودرویی بیرون می‌آیند و با تفنگ‌های جنگی به دوردست تیراندازی می‌کنند. در دو ویدیوی دیگر هم مردانی دارند فشنگ‌گذاری سریع در تفنگ‌های جنگی را تمرین می‌کنند و در یک ویدیوی دیگر هم مردی در حال کار کردن با تپانچه برقی است. 

به گفته مقامات این گروه اقامتگاه تفریحی فرماندار را در شمال میشیگان زیر نظر گرفته بودند و پلی در همان نزدیکی را برای بمب‌گذاری بررسی کرده بودند. 

در ویدیوی دیگری که دادستان‌ها به عنوان سند ارائه دادند، متهمی به نام براندون کاسرتا رو به دوربین می‌گوید که با «قلدرهای دولت که دارند هر روز مردم را غارت می‌کنند» مقابله خواهند کرد. 

او می‌گوید: «عالیجنابان خوب گوش بدهید اگر عملیات شروع شود چنان دماری از خیل مادر به خطاها دربیاورم از تک تک ‌شان، از تک تک ‌شان.» 

این ویدیو بخشی از مستنداتی است که دادستان‌های فدرال طی دو روز برگزاری محاکمه در این ایالت ارائه دادند. 

سالی برنز قاضی دادگستری بخش ایالات متحده پس از اتمام محاکمه حکم داد که پرونده پنج مرد متهم به جرائم فدرال در اختیار هیات منصفه قرار گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسامی آدام فاکس ۳۷ساله از گراند راپیدز، تای گاربین ۲۴ساله از شهرک هارتلند، کیلب فرانکس ۲۶ساله از واترفورد، دانیل هریس ۲۳ساله از لیک اریون و براندون  کاسرتا ۳۳ساله از کانتون در این دادنامه جنایی آمده است. 

نام بری کرافت ۴۴ساله از دلاویر نیز در دادنامه آمده است که هنوز در دادگاه فدرال میشیگان حضور نیافته است. 

تمام این شش مرد بدون حق وثیقه‌ در حبس به سر می‌برند. 

وکلای این متهمان به دادگاه گفتند که موکلان‌شان به خاطر علاقه به اسلحه و دیدگاه‌های ضددولت دادگاهی شده‌اند. 

مارک ساتاوا وکیل گاربین در دادگاه گفت حق آزادی بیان و گردهمایی موکل وی و همچنین حق وی برای حمل اسلحه طی این دادرسی نقض شده است. 

هشت مرد دیگر هم متهم به ارتکاب جرائم ایالتی هستند: پل بلار ۲۱ساله از میلفورد، شان فیکس ۳۸ساله از بلویل، اریک مولیتور ۳۶ساله از کادیلاک، مایکل نول ۳۸ساله از پلین‌ول، ویلیام نول ۳۸ساله از شلبی‌ویل، پیت موزیکو ۴۲ساله و ژوزف موریسون ۲۶ساله از مانیت و برایان هیگینس ۵۱ساله از ویسکانسین دلز، ویسکانسین.

© The Independent

بیشتر از جهان