یک شرکت هواپیمایی چینی بیمار دچار افسردگی را سوار نکرد

ماه سپتامبر یک مسافر در توالت هواپیما خودکشی کرد

این شرکت هواپیمایی گفته که هنگام بازرسی پیش از پرواز دستان این مسافر‌ به شدت می‌لرزید-STR / AFP

یک شرکت هواپیمایی در چین متهم شد که تنها به دلیل ابتلای یک مسافر به افسردگی از سوار کردن او خودداری کرده است. 

این زن با نام خانوادگی «بی» ‌که قصد داشت همراه با دوست پسرش از ویهای به نانجینگ سفر کند، با ممانعت شرکت هواپیمایی اسپرینگ ایرلاینز از پرواز باز ماند. 

به گزارش روزنامه چینی پیپر، این شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ادعا می‌کند که «خانم بی ‌از نظر روانی وضعیت متعادلی نداشت.» 

سخنگوی این شرکت هواپیمایی به گلوبال تایمز گفت: «ما این تصمیم ناخوشایند را به خاطر ایمنی مسافران گرفتیم زیرا وضعیت پزشکی مسافر مشخص نبود و قادر نبودیم او را آرام کنیم و هیچ راهکار پزشکی نیز در مورد وضعیت این خانم وجود نداشت.» 

این شرکت هواپیمایی می‌افزاید که هنگام بازرسی پیش از پرواز دستان خانم بی‌ به شدت می‌لرزید و وقتی کارکنان از سوابق پزشکی وی پرسیدند، او احساساتی شد و دوست پسرش با عصبانیت شروع به داد زدن کرد. 

این شرکت هواپیمایی ادعا می‌کند که تصمیم ‌عدم سوار کردن خانم بی‌ به هواپیما به دلیل نگرانی درمورد وضعیت نامتعادل روحی و روانی او بوده است، نه به دلیل افسردگی وی. 

دوست پسر این خانم، با نام یو، در پستی در شبکه اجتماعی چینی وایبو که شبیه توییتر است، این خط هوایی را به «تبعیض علیه بیماران مبتلا به افسردگی» متهم کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی ادعا کرد تنها علائمی که دوست دخترش از خود بروز داده بود لرزش دست بود و این عارضه جانبی مصرف قرص‌های کربنات لیتیوم توسط او است. 

یو ماموران بخش بازرسی این شرکت هواپیمایی را به «بازجویی» از دوست دخترش در مقابل مسافران دیگر متهم کرد و سوال و جواب کردن در مورد اطلاعات خصوصی پزشکی را در محیط عمومی «غیرمنطقی» خواند. 

وی گفت این زوج برای وقت ملاقات دوست دخترش با یک متخصص که با دشواری آن را گرفته بودند، قصد سفر به نانجینگ را داشتند. 

این دو نهایتا با قطار شبانه سفر خود را انجام دادند. آقای یو ادعا می‌کند که دوست دخترش «در تمام طول سفر قطار گریه می‌کرد.»

این شرکت هواپیمایی می‌گوید که پول بلیت این این دو مسافر را به طور کامل بازپرداخت کرده است. 

طبق تحقیقاتی که توسط روزنامه پیپر انجام شده است، وقتی یکی از خبرنگاران این روزنامه در پوشش یک مشتری با کارکنان شرکت هواپیمایی اسپرینگ ایرلاینز صحبت کرد، نماینده خدمات مشتریان این شرکت گفت که این شرکت هواپیمایی سفر افراد مبتلا به افسردگی را توصیه نمی‌کند. 

این داستان به دنبال حادثه‌ای رخ می‌دهد که طی آن در پرواز شرکت هواپیمایی چین در ماه سپتامبر یک مسافر در توالت هواپیما بر اثر خودکشی جان خود را از دست داد. 

© The Independent

بیشتر از جهان