عضو ستاد مقابله با کرونا: دیگر تخت خالی نداریم

«موج چهارمی در پیش است که بسیار خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است»

روزانه بیش از چهار هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی می‌شوند- عکس از ایرنا

روند افزایشی مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران با سرعت بالایی به آمار بی‌سابقه‌ای طی هشت ماه گذشته رسیده است، ضمن این که به دلیل پدیده وارونگی هوا در برخی شهرهای این کشور و به خصوص تهران، شرایط تنفسی برای گروه‌های حساس؛ بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار خطرناک اعلام شده است.

وزارت بهداشت در ایران می‌گوید، ۲۰ میلیون ایرانی با بیماری زمینه‌ای در معرض شدید خطر کرونا قرار دارند.

از تهران هم سخنگوی وزارت بهداشت، فوت ۲۵۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش داده است. شمار جان‌باختگان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

روزانه بیش از چهار هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی می‌شوند. به گفته وزارت بهداشت ایران مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۵۱۷ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.

هم‌زمان مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد که با انبوه بیماران مبتلا به کرونا در ایران، دیگر تخت بیمارستانی خالی در «کشور» وجود ندارد. دکتر مسعود مردانی از مردم درخواست کرد: «باز هم خواهش می‌کنیم در خانه بمانید تا به بهبود اوضاع کمک کنید.»

به گفته این عضو ستاد مقابله با کرونا، پیش‌بینی‌های کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به احتمال «دو برابر شدن درگذشتگان کرونا» در صورت ادامه سفرها میان مناطق مختلف رسیده است.

امروز استاندار پایتخت نیز اعلام کرد تنها ۹هزار تخت بیمارستانی خالی دولتی در استان تهران باقی مانده است.

انوشیروان بندپی گفت که تاکنون ۵ هزار تخت بیمارستانی استان تهران از ۱۴ هزار تخت دولتی پر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز امروز با اعلام این که جان‌باختگان کرونا بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است گفت، افراد بسیار زیادی در سایر مراکز (غیر از بیمارستان‌های مخصوص کرونا) و منازل‌شان بستری شدند که هنگام مرگ در فهرست جان‌باختگان کرونای وزارت بهداشت قرار نمی‌گیرند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد توزیع ماسک رایگان و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان در مراکز پرتجمع مثلا ورودی‌های مترو داده است.

به گفته محمدعلی محسنی بندپی، موج چهارمی در پیش است که بسیار خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است.

وی با انتقاد از توقف ممنوعیت‌های کرونا طی ماه‌های گذشته؛ بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، بازگرداندن دوباره طرح ترافیک و ازسرگیری دوباره مشاغل گفت، «جان‌باختگان جدید دیگر افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیستند و میان‌شان جوان‌ها و کودکانی دیده می‌شود که بدون هیچ گونه بیماری زمینه‌ای فوت شده‌اند.»

بیشتر از