منع رفت و آمد در پنج شهر ایران

تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی انتهای هفته قرنطینه می‌شوند

گسترش شمار مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ‌ومیر سبب شده است تا دولت ایران بخشی از اقدامات احتیاطی برای مواجهه با وضعیت جدید را از سر بگیرد.

در جدیدترین محدودیت وضع‌شده، سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان از قرنطینه و منع آمد و شد در پنج شهر ایران در سه روز تعطیلی آخر هفته در ایران خبر داد.

آقای نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت که با توجه به جهشی که ویروس کرونا داشته و احتمال سرایت سریع‌تر ویروس از حسن روحانی، رئیس‌جمهور خواسته تا با منع عبور و مرور در سه روز تعطیلی پیش‌رو در چند شهر ایران موافقت کند: «با بررسی‌هایی که روی ویروس کرونا داشتیم متأسفانه ویروس دچار جهش‌ها و تغییراتی شده است. در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیتِ بیشتر سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و این زنگ خطری برای کشور برای رعایت فاصله‌گذاری، مسافرت‌ها و استفاده از ماسک است.»

آقای نمکی گفت که به همین دلیل «روز گذشته از رئیس‌جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان‌شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت‌وآمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کردند.‌»

در ابتدای همه‌گیری کرونا، ایران قانون منع آمدورفت خودرویی میان شهرهای مختلف را اجرایی کرد. این محدودیت‌ها در فروردین‌ماه و پس از پایان تعطیلات نوروز برداشته شد.

ایران با موج جدید و گسترده ویروس کرونا مواجه است و آمار ابتلای روزانه به بیش از چهار هزار نفر و آمار فوت به روزانه بیش از دویست نفر افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اردیبهشت‌ماه امسال و پس از اعمال محدودیت‌ها، ایران موفق شده بود شمار ابتلای روزانه را کنترل کند و میزان مرگ‌ومیر را به حدود ۳۰ نفر در هر روز کاهش دهد.

روز گذشته، حمید سوری استاد اپیدمیولوژی با هشدار نسبت به اینکه شیوع کرونا در ایران به مرحله خطرناکی رسیده گفت که ایران وارد پیک سوم بیماری شده است. به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی وضعیت کرونا در ایران به گونه‌ای است که تاکنون هیچ کشوری در دنیا با آن روبرو نبوده است.

حسین بدخشان مدیر بیمارستان مدرس، نیز از تکمیل تمامی تخت‌های اختصاص داده‌شده به بیماران کرونایی در بخش‌های عادی و ویژه خبر داده است.

محمد طالب‌پور، رئیس بیمارستان سینا نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا گفت، اگر وضعیت تا یک سال و نیم دیگر به همین شکل ادامه پیدا کند، روزانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ فوتی خواهیم داشت و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار مورد مرگ و میر به علت کرونا خواهیم داشت.

بیشتر از