توییتر: ورود سیاه‌پوستان قلابی هوادار ترامپ ممنوع

«اقدام توییتر دیرهنگام است. حساب ها تاثیرشان را گذاشته‌اند»

 REUTERS/Carlos Barria

توییتر چندین حساب کاربری را که خود را به عنوان هواداران سیاه‌پوست دونالد ترامپ جا زده بودند، پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر معلق کرد. 

این رسانه اجتماعی اعلام نکرد که چند حساب کاربری معلق شده است، اما این شرکت به واشینگتن پست گفت حساب‌های مذکور قوانین توییتر را در خصوص هرزنامه و دستکاری این شبکه نقض کرده‌اند. 

به گزارش واشینگتن پست، دارن لینویل، محقق رسانه‌های اجتماعی در دانشگاه کلمنسون، رد مجموعه‌ای از حساب‌هایی مشابه را پیدا کرد که در مجموع ۲۶۵ هزار ریتوییت و یا اشاره در توییتر داشتند. بسیاری از این حساب‌ها به سرعت در فضای مجازی محبوب شدند و پست‌هایی کاملا یکسان منتشر می‌کردند، از جمله عباراتی نظیر «بله من سیاه‌پوست هستم و به ترامپ رای خواهم داد» و هشتگ «سیاه‌پوستان برای ترامپ». 

در این تحقیق همچنین مشخص شد تعدادی از آن حساب‌های کاربری هزاران فالوئر داشتند و برای عکس کاربری خود از عکس افراد سیاه‌پوستی استفاده کرده بودند که در گزارش‌های خبری حضور داشتند، همچنین عکس‌های یکسانی از دونالد ترامپ نیز در سربرگ این حساب‌ها دیده می‌شد.    

آقای لینویل به رویترز گفت اکثر این حساب‌ها در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده‌اند اما اکنون که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم فعال‌تر شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای لینویل اظهار داشت این اقدام توییتر خیلی دیر انجام شده است. او گفت: «دیگر اهمیتی ندارد که توییتر این حساب‌ها را برای چهار روز معلق کند. آن‌ها هم‌اینک نیز تاثیر خود را گذاشته‌اند.» 

ترنتون کندی، سخنگوی توییتر گفت این شبکه بعضی از حساب‌های این رسانه اجتماعی را که توسط آقای لینویل کشف شده بود معلق کرد. 

او گفت: «تیم‌های ما با دقت مشغول بررسی این فعالیت‌ها هستند و اگر توییت‌هایی پیدا شود که ناقض قوانین توییتر باشد اقدامات مقتضی را همراستا با این قوانین اتخاذ خواهند کرد.» 

توییتر مانند سایر رسانه‌های اجتماعی، قوانینی علیه هرزنامه‌ها و فناوری‌های دستکاری شبکه دارد، اقداماتی که می‌توانند بر تصور عموم مردم اثر گذارند. از آن جا که تنها سه هفته به انتخابات ایالات متحده باقی مانده است، میزان ارتکاب و کشف چنین مواردی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان