حساب توییتر کارزار انتخاباتی ترامپ اجازه فعالیت ندارد

توییتر: تا زمانی که تیم ترامپ اطلاعات نادرست در مورد کووید ۱۹ را از این حساب کاربری حذف نکند، اجازه انتشار توییت ندارد

سخنگوی توئیتر می گوید: «توئیت اصلی تیم ترامپ از مقررات توئیتر در ارتباط با انتشار اطلاعات غلط پیرامون کووید ۱۹ تخطی کرده است و ما خواستار حذف آن شده‌ایم.»-Olivier DOULIERY / AFP

توئیتر روز چهارشنبه اعلام کرد که حساب کاربری کارزار دونالد ترامپ باید پستی را که حاوی اطلاعات نادرست در مورد  کووید ۱۹ است حذف کند تا اجازه توئیت دیگری به آن داده شود.

دراین پست بخشی از یک مصاحبه با فاکس‌نیوز گنجانده شده که در آن ترامپ به غلط ادعا می‌کند کودکان «تقریبا» از ابتلا به ویروس کرونا «مصون» هستند. این نظریه  را او همچنین در کاخ سفید ابراز داشت که کودکان قادرند بیماری را «دفع» کرده و در مقایسه با بزرگسالان کمتر مبتلا شوند. مرکز کنترل و پیشگیری امراض  و دیگر کارشناسان درمانی می گویند کودکان نیز به اندازه بزرگسالان در مقابل سرایت بیماری آسیب‌پذیرند.  

فیسبوک هم در روز چهارشنبه پست مشابهی را از سکویش حذف کرده و گفت: «این ویدئو حاوی ادعای نادرستی است که می‌گوید گروهی از مردم در مقابل کووید ۱۹ مصون هستند. این از محدوده سیاست‌های ما پیرامون اطلاعات مربوط به کووید تخطی کرده است.» 

ترامپ روز چهارشنبه بعدازظهر این پست را در صفحه فیسبوکش به اشتراک گذاشت. حال لینک این ویدئو می گوید این پست «از قوانین توئیتر تخطی کرده است.»

نیک پاسیلیو، سخنگوی توئیتر می گوید: «توئیت اصلی تیم ترامپ از مقررات توئیتر در ارتباط با انتشار اطلاعات غلط پیرامون کووید ۱۹ تخطی کرده است و ما خواستار حذف آن شده‌ایم.»

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری امراض، بیش از ۲۴۰ هزار کودک در ایالات متحده به کووید ۱۹ مبتلا شده، آزمایش کرونای بیش از ۴.۷ میلیون نفر مثبت بوده و ۱۵۷ هزار نفر دیگر نیز بر اثر عوارض کووید ۱۹ در آمریکا جان سپرده‌اند. 

توئیتر در گذشته نیز چند توئیت حساب کاربری دونالد ترامپ را منحرف‌کننده خوانده است.

توئیتر همچنین دسترسی به حساب کاربری دونالد ترامپ جونیور (پسر رئیس‌جمهور آمریکا) را محدود کرد و خواهان حذف آن شد. فرزند آقای ترامپ در این پست اطلاعاتی نادرست در مورد استفاده از داروی هیدروکسی کلروکوئین داده بود که پرزیدنت ترامپ ازآن به عنوان داروی درمان ویروس کرونا یاد می‌کند. کارشناسان همواره هشدار داده‌اند که تاثیر این دارو بر کووید ۱۹ ثابت نشده و استفاده از آن می‌تواند خطرناک باشد. او بار دیگر با انتقاد از یک نوع جدید عروسک‌های باربی به حساب کاربریش بازگشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فیسبوک چندین مورد تبلیغات کارزار ترامپ را که در آن به تظاهرات ضد فاشیستی و «هرج‌و‌مرج‌طلبان چپگرا» حمله شده و حاوی نماد حزب نازی برای مخالفان سیاسی او بود، حذف کرده است.  

یک سخنگوی شرکت فیسبوک به ایندیپندنت گفت: «ما این پست‌ها و آگهی‌ها را حذف کردیم زیرا از خط‌مشی ما علیه نفرت‌پراکنی سازمان‌یافته تخطی کرده است. سایت ما استفاده از نمادهای گروه‌های نفرت‌پراکن را بدون آن که این نماد‌ها را تقبیح کرده یا در مورد آن بحث کنند، ممنوع می‌کند.»

در هفته‌های اخیر، فیس‌بوک، توئيتر و اینستاگرام هم ویدئوی چهار‌دقیقه ای حساب کاربری ترامپ را  به‌خاطر شکایاتی که در مورد حق نشر مربوط به آن شده بود، حذف کردند. فیس‌بوک و توئیتر همچنین یک ویديوی دستکاری شده که شبکه خبری سی‌ان‌ان را هدف قرار داده بود، از حساب کاربری ترامپ برداشتند.

© The Independent

بیشتر از جهان