ممنوعیت تردد پراید در عراق و کره جنوبی

رئیس سازمان ملی استاندارد، اعلام کرد تردد بین‌شهری پراید در کره جنوبی و عراق ممنوع است.

در ۳۱ تیرماه امسال تولید پراید مدل ۱۳۱ در خط تولید سایپا متوقف شد- YJC

نیره پیروزبخت در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه تلویزیون ایران گفت براساس قانون راهنمایی رانندگی در کشور کره جنوبی و عراق، خودرو پراید فقط مجاز به تردد در داخل شهر است. به گفته وی، «سازمان ملی استاندارد سال‌هاست این موضوع را گوشزد کرده است که اگر می‌توانستیم فرهنگ راهنمایی و رانندگی و قانون را اصلاح کنیم حتی پراید هم خطرناک نبود.»

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه همچنین توضیح داد که تنها مردم مقصر نیستند و مسؤولان کشور نیز فرهنگ‌سازی نکرده‌اند و خلاء‌های قانونی نیز در کشور وجود دارد.

خانم نوبخت گفت که تا سال ۱۳۸۳ استانداردی برای خودروها وجود نداشت اما در سال‌های اخیر ۸۵ استاندارد برای خودروها تدوین شده است.

به گفته وی به پراید وانت هم فرصت داده شده است تا خودروی جایگزین برای آن طراحی شود. این در حالی است که قانون راهنمایی رانندگی دو کشور عراق و کره جنوبی اجازه خروج از شهر را به خودرو پراید نمی‌دهد و این خودرو فقط مجاز به تردد در داخل شهر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ۳۱ تیرماه امسال تولید پراید مدل ۱۳۱ در خط تولید سایپا متوقف شد و به این ترتیب ایرانی‌ها بعد از ۲۷ سال با تولید این خودروی خطرآفرین خداحافظی کردند. تولیدی بدشگون که به گفته مقام‌های رسمی در ایران عامل مرگ ۳۴ درصد از شهروندان ایرانی در تصادفات بوده است.

توقف تولید پژو ۴۰۵ نیز در پی تصویب استانداردهای هشتادوپنج‌گانه خودرو صورت گرفت. در سال گذشته براساس تصویب شورای عالی استاندارد، مقرر شد که تولید پراید از ابتدای مرداد امسال و پژو ۴۰۵ از ابتدای خرداد امسال متوقف شود. این دو خودرو در بیش از نیمی از تصادفات رانندگی در ایران نقش داشته‌اند تا جایی که پراید به ارابه مرگ مشهور شد.

بیشتر از