وزارت خارجه ایران می‌گوید که «مرعوب لفاظی قلدرمآبانه» ترامپ نمی‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی خطاب به ایران گفت که با دم شیر بازی نکنید

ترامپ ایران را تهدید کرد که «اگر کار بدی علیه ما انجام دهید، با شما کاری می‌کنیم که پیش از این هرگز ندیده‌اید» - ANDREW CABALLERO-REYNOLDS AFP

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در توئیتی به سخنان تازه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه ایران واکنش نشان داد و گفت که «مردم ایران مرعوب لفاظی قلدرمآبانه رژیم شکست‌خورده و بی‌قانون ایالات متحده نمی‌شوند».

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،‌ در توییت خود نوشت: «مردم ما از هیچ کاری برای دفاع از عزت خود فروگذار نمی‌کنند. این ماییم که پاسخ به جنایات ایالات متحده - از جمله تحریم‌های جنون‌آمیز و ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی دشمن شماره یک داعش - را انتخاب می‌کنیم.»

دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا، روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی درباره سیاست خارجی خود در برابر ایران گفت: «با دم شیر بازی نکنید. اگر اقدام بدی علیه ما بکنید، با شما کاری می‌کنیم که پیش از این هرگز ندیده‌اید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک خارج شد و در پی این اقدام سیاست «فشار حداکثری» را علیه ایران اعمال کرد.

حالا در آستانه انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری آمریکا، مجادله لفظی دو کشور دارد شدت می‌گیرد.

دونالد ترامپ یک فرمان اجرایی را در ژانویه سال جاری میلادی امضا کرد که بر اساس آن به وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا این امکان داده شد تا بخش‌های بیشتری از اقتصاد ایران را مورد تحریم قرار دهند.

در تازه‌ترین مورد ایالات متحده هفته گذشته ۱۸ بانک ایرانی را تحریم کرد تا عملا دسترسی ایران به بازار جهانی قطع شود.

بیشتر از