درخواست از ترامپ برای تحریم تمام بخش‌های مالی ایران

شش سناتور جمهوریخواه از رئیس جمهور آمریکا خواستند بر شدت تحریم‌های مالی ایران بیفزاید

سناتور جمهوری خواه تام کاتن- ANDREW HARNIK / POOL / AFP

شش نفر از سناتور‌های جمهوریخواه با نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا از وی خواستند تا شرایط را برای تحریم تمام بخش‌های مالی جمهوری اسلامی فراهم کند.

این سناتورها در نامه خود یادآور شدند که ترامپ براساس فرمان اجرایی صادره در اوایل سال جاری میلادی باید همه بخش‌های مالی جمهوری اسلامی را تحت تحریم قرار دهد.

سناتور تام کاتن ، سناتور جان کرنین و تد کروز از ایالت تگزاس و سناتور مارکو روبیو و ریک اسکات از ایالت فلوریدا و تام تیلی از ایالت کارولینای شمالی این نامه را خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشته‌اند و امضای آنها پایین این نامه حک شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سناتورها در بخشی از این نامه با اشاره به برخی منافذ دادوستد‌های مالی جمهوری اسلامی نوشته‌اند که «حداقل ۱۴ بانک ایرانی هنوز به شبکه جهانی مالی سوئیفت متصل هستند.»

بنا به نوشته این شش سناتور هوادار ترامپ، این ۱۴ بانک ایرانی، برای حاکمیت جمهوری اسلامی در حکم یک شریان مهم اقتصادی است.

در نامه این سناتورهای جمهوری‌خواه مشخصا به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره شده است.

سناتورها در نامه خود نوشته‌اند که «اگر این ۱۴ بانک باقی مانده نیز هدف تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند، ارتباط ایران به طور کامل با سیستم مالی جهانی قطع خواهد شد و قدرت حکومت  جمهوری اسلامی برای تامین مالی و  نفوذ در منطقه بیشتر از پیش محدود خواهد شد.»

دونالد ترامپ یک فرمان اجرایی را در ژانویه سال جاری میلادی امضا کرد که بر اساس آن به وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا این امکان داده شد تا بخش‌های بیشتری از اقتصاد ایران را مورد تحریم قرار دهند.

این نامه البته به تعریف و تمجید از رئیس جمهور آمریکا نیز پرداخته است. سناتورهای جمهوریخواه از رویکرد دولت دونالد ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرده‌اند و نوشته‌اند که تشدید تحریم‌ها علیه ایران باعث خواهد شد تا مقامات حکومت جمهوری اسلامی ناچار به حاضر شدن پای میز مذاکره بنشینند.

بیشتر از