روحانی آمریکا را مقصر مشکل تامین دارو دانست؛ همتی: معافیت‌های دارویی لغو نشده‌اند

آمریکا بارها تاکید کرده که مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها نیستند

ناصر همتی رییس بانک مرکزی و حسن روحانی- عکس از تسنیم

رئیس جمهوری ایران روز جمعه بار دیگر دلیل مشکلات دولت در تامین کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز کشور را تحریم‌های آمریکا دانست و گفت این رویکرد واشنگتن تاثیری در سیاست جمهوری اسلامی نخواهد گذاشت.

اظهارات حسن روحانی یک روز پس از آن بیان می‌شود که دولت آمریکا، با بیان این که کل بخش مالی مشمول تحریم است، سایر بانک‌ها و نهادهای مالی ایران که تاکنون تحریم نشده بودند را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ایسنا، آقای روحانی در پی گزارش اخیر رئیس کل بانک مرکزی ایران از روند تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو گفت، اقدام آمریکا در شرایط کرونا «کاملا ضدبشری» است و مدعیان حقوق بشر باید آن را محکوم کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دولت او، که پس از خروج از برجام تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را بازگرداند، به دنبال عدم حمایت شورای امنیت از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر، آغاز روند مکانیسم ماشه را اعلام کرد.

آمریکا بارها تاکید کرده است مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها نیستند و سوء مدیریت و فساد گسترده در نظام جمهوری اسلامی دلیل اصلی مشکلاتی است که مردم ایران از دهه‌های گذشته تاکنون با آنها روبرو بوده‌اند.

حسن روحانی اوایل مهر ماه در واکنش به انتقادهای داخلی از اوضاع نابسامان اقتصادی گفته بود مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند «لعن و نفرین» کنند، آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است و کسی به مردم «آدرس اشتباه» ندهد.

این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی هم تصریح کرده تحریم‌های جدید آمریکا معافیت‌های قبلی دارو و کالاهای اساسی را لغو نکرده و همه بانک‌ها همچنان با استفاده از سوئیفت به کار تأمین مالی کالاهای اساسی ادامه خواهند داد.

بیشتر از