واکنش ترامپ در صورت باخت؟ مایک پنس پاسخ نداد

دونالد ترامپ بارها گفته است تنها در صورت تقلب در انتخابات ممکن است بازنده شود

مایک پنس معاون دونالد ترامپ- Eric BARADAT / AFP

مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همراه انتخاباتی او، در مناظره چهارشنبه شب با کامالا هریس شریک انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات، از اظهارنظر درباره واکنش ترامپ به باخت احتمالی در انتخابات سیزدهم آبان و انتقال مسالمت آمیز قدرت خودداری کرد.

خودداری پنس از پاسخ به این پرسش در مناظره دیشب، در حالی است که خود ترامپ هم در چند ماه گذشته از این که به صراحت بگوید نتیجه انتخابات آتی را با آرامش خواهد پذیرفت خودداری کرده و در مقابل بارها تکرار کرده است که در صورتی بازنده خواهد شد که در انتخابات تقلب شود.

وقتی سوزان پیج مجری مناظره از معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد «نقش و مسئولیت» او در صورتی که دونالد ترامپ نتیجه را به رقیب دموکرات خود واگذار کند، اما نخواهد به صورت مسالمت‌آمیز کاخ سفید را ترک و قدرت را به رئیس جمهوری منتخب منتقل کند، پاسخ روشنی نداد.

مایک پنس در عوض بر این اصرار کرد که آنها برنده انتخابات خواهند بود و بعد فهرستی از دستاوردهایی که به گفته او دولت ترامپ و او در دوره دوم کسب خواهند کرد ارائه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در بخشی از سخنان خود در واکنش به اظهارات کامالا هریس نماینده کالیفرنیا در سنا گفت، «وقتی شما در مورد پذیرش نتیجه انتخابات صحبت می‌کنید، من باید به شما بگویم سناتور که حزب شما سه سال و نیم گذشته را صرف برگرداندن نتیجه انتخابات گذشته گرده است. حیرت‌آور است!»

پنس اضافه کرد، «و بعد از آن، سناتور هریس، شما و همکارانتان در کنگره تلاش کردید رئیس جمهوری ایالات متحده را بابت یک تماس تلفنی استیضاح کنید. و حالا هیلاری کلینتون در واقع به جو بایدن گفته است که، عین کلمات او را نقل می‌کنم، تحت هیچ شرایطی نباید انتخابات را واگذار کنی.»

وی در مورد رأی‌گیری از طریق پست به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا نیز موضع ترامپ را تکرار کرد که احتمال بروز تخلفات گسترده را بالا می‌برد؛ هرچند این ادعای ترامپ که با رأی گیری پستی این انتخابات «نادرست‌ترین و پرتقلب‌ترین در تاریخ» آمریکا خواهد شد را تکرار نکرد.

© The Independent