دیدار وزیران خارجه امارات و اسرائیل در برلین

این نخستین دیدار دو وزیر خارجه پس از امضای توافق عادی سازی روابط بود

HANNIBAL HANSCHKE / POOL / AFP

وزیران امور خارجه امارت متحده عربی و اسرائیل، که کشورهایشان ماه گذشته توافق عادی‌سازی روابط را در کاخ سفید نهایی کردند، به منظور تقویت روابط دوجانبه و پیشبرد صلح در منطقه خاورمیانه روز سه‌شنبه در پایتخت آلمان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیدار بین شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان با گبی اشکنازی همتای اسرائیلی او قرار است در یک ساختمان دولتی در حومه برلین و پشت درهای بسته برگزار شود. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز در این نشست حضور خواهد داشت. 
هایکو ماس ضمن استقبال از انتخاب آلمان به عنوان محل برگزاری نخستین دور مذاکرات رسمی دو دیپلمات ارشد اماراتی و اسرائیلی پس از حصول توافق گفت: «مهم‌ترین امر در دیپلماسی اعتماد است و من شخصا سپاسگزارم که همکاران من به آلمان اعتماد کرده‌اند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


وی توافق تاریخی بین امارات متحده عربی و اسرائیل، که ماه اوت گذشته اعلام د و در ماه سپتامبر در واشینگتن با حضور رئیس جمهوری آمریکا امضا شد، را یک «توافق شجاعانه صلح» و یک فرصت تازه برای دور جدید گفت‌وگوها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها توصیف کرد. 
آلمان یکی از حامیان قدرتمند اسرائیل است که در عین حال منتقد سیاست شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطینی نیز هست و هم‌زمان با طرف فلسطینی برای پیشبرد راه حل دو کشور اسرائیلی و فلسطینی و تحقق صلح در منطقه، از نزدیک همکاری می‌کند.