چرا ملانیا ترامپ به عیادت همسرش نرفت؟

«ملانیا برای آن که دیگران را مبتلا نکند از قرنطینه بیرون نیامد»

ملانیا ترامپ، بانوی اول ایالات متحده آمریکا-Drew Angerer/Getty Images/AFP

گزارش‌ها حاکی از آن است که ملانیا ترامپ از ملاقات با همسرش در بیمارستان خودداری کرد، زیرا مایل نبود ماموران امنیتی‌اش در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار بگیرند. 

به نقل از یک منبع ناشناس کاخ سفید گفته شده که بانوی اول آمریکا در طول دو روز آخر هفته به دلیل نگرانی از سرایت ویروس در انزوا باقی ماند. 

این مقام روز شنبه به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: «او مبتلا به کووید است. این بیماری مامورانی را که اتومبیل حامل او را به بیمارستان رانده و کارمندان بیمارستان را که او را به اتاق آقای ترامپ هدایت می‌کرده‌اند در معرض سرایت ویروس قرار می‌داد.»  

خانم ترامپ در توییتی که روز دوشنبه به اشتراک گذاشت، مراتب حمایتش را از کادر پزشکی و پرستاران ابراز کرده و در ارتباط با وضع مزاجیش گفت همچنان در خانه استراحت خواهد کرد.  

«خانواده من از بابت دعاها و حمایت‌های شما سپاسگزار است. حالم خوب است و به استراحت در خانه ادامه می‌دهم. از کادر پزشکی و پرستاران در همه جا سپاسگزارم و برای بیماران و کسانی که افراد خانواده‌شان آماج ویروس شده‌اند دعا می‌کنم.» 

همسر خانم ترامپ به دلیل آن که روز یک‌شنبه در اتومبیل در اطراف بیمارستان از مقابل هوادارانش عبور کرد، مورد انتقاد قرار گرفت زیرا متعاقب آن یک پزشک مرکز درمانی «والتر رید» این عمل او را برای به خطر انداختن سلامت ماموران امنیتی‌اش «دیوانگی» خواند. 

دکتر جیمز فیلیپس که در برنامه‌های شبکه سی‌ان‌ان هم شرکت می‌کند، نوشت: «ممکن است بیماری به آن‌ها (ماموران امنیتی) هم سرایت کند. ممکن است بمیرند، برای یک شوی سیاسی. ترامپ دستور داد جانشان را برای این شو به خطر بیندازند.» 

دستگاه رهبری ترامپ روز دوشنبه اهمیت این خطر را ناچیز عنوان کرد و گفت خطر چیزی است که ماموران امنیتی آن را (به عنوان بخشی از کارشان) پذیرفته‌اند. 

مارک مدوز، رئیس ستاد کاخ سفید در برنامه «فاکس‌اند فرندز» شبکه خبری فاکس گفت ماموران امنیتی آقای ترامپ بیش از پیش از ابزار حفاظت شخصی استفاده کردند، و این که هدف سایرین تنها «بهره‌برداری» از این موقعیت است. 

آقای مدوز گفت: «مامور امنیتی چطور در این محل قرار گرفته است؟ منظورم این است که ما با هلی‌کوپتر رئیس جمهور به این جا آمدیم، مامور امنیتی  با او بوده، در اتومبیل او بوده، با وجود این ما با استفاده از وسائل حفاظت شخصی بیشتر از ایمنی آن‌ها (در مقابل آلودگی به ویروس) اطمینان حاصل کردیم.» 

در این میان، کوری لواندوفسکی، مدیر سابق کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به برنامه «تودی» ان‌بی‌سی گفت که رهبر عملیات سرویس امنیتی (ترامپ) و راننده او برای این ماموریت داوطلب شده بوده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «آن‌ها کار سختی دارند اما مجبور نبوده‌اند چنین شغلی انتخاب کنند. هردو داوطلب شدند. فکر می‌کنم میان رئیس جمهور و دو مامور امنیتی داخل اتومبیل یک حائل شیشه‌ای بود.» 

اما شبکه خبری سی‌ان‌ان از قول یک کاربر امنیتی ناشناس گفت: «این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد. بی‌احتیاطی بود. 

نارضایتی از نحوه رفتار با ما جایی که پای این بیماری به میان می‌آید به پیش از این برمی‌گردد. ما (ابزار یک‌بار مصرف) دورانداختنی نیستیم.» 

سرویس‌های امنیتی و کاخ سفید به تقاضا برای اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده‌اند. 

در این میان، آقای ترامپ در ویدیویی که روز یک‌شنبه پیش از اتومبیل‌سواری در اطراف بیمارستان منتشر کرد در اشاره به خانم ترامپ گفت: «با بیماری به خوبی کنار می‌آید.  

ملانیا از من خواست به مناسبت احترامی که برای کشورمان قائل است، برای عشقی که به کشورمان دارد چیزی بگویم. حال هردوی ما خوب است. ملانیا واقعا با بیماری به خوبی روبه‌رو شد و شما احتمالا می‌دانید که او قدری از من جوان‌تر است، فقط کمی.»

© The Independent

بیشتر از جهان