انتقاد از تعطیلی کوتاه‌مدت تهران در پی بحرانی شدن همه‌گیری کرونا

عضو شورای شهر تهران معتقد است اگر تعطیلی‌ها به دوهفته افزایش نیابد، بهتر است به سمت همان ایمنی گله‌ای پیش برویم

وضعیت کرونا در تهران بحرانی است و بیمارستان‌ها تخت خالی کافی ندارند – عکس از جهان نیوز

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شرایط بحرانی کرونا در این شهر گفت که تعطیلی یک‌هفته‌ای برای قطع زنجیره کرونا کافی نیست و ما باید دست‌کم دو هفته تعطیل کنیم.

محسن هاشمی در این باره گفت: «تعطیلات یک هفته‌ای جواب نمی‌دهد چرا که زنجیره کرونا دو هفته است و قرنطینه نیز دو هفته‌ای است. من متوجه نشدم که چرا جناب آقای زالی یک هفته درخواست برای کم کردن فعالیت‌ها اعلام کردند و حالا که درخواست کردند خواهش می‌کنیم آن را دو هفته‌ای کنند تا مشکل عمیق‌تر حل شود.»

همچنین، ناهید خداکرمی، عضو دیگر شورای شهر تهران، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت که اگر تنها یک هفته تعطیلی اعمال شود، مجدداً پیک [نقطه اوج] دیگری را تجربه خواهیم کرد؛ بنابراین اگر تصمیم بر تعطیلی دو هفته‌ای نیست، پس بهتر است به‌ سوی ایمنی گله‌ای پیش برویم.

او در ادامه افزود که اگرچه اقتصاد در اولویت قرار دارد، اما جان مردم بر آن ارجح است.

پیشتر در پی درخواست علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت، قرار شده بود محدودیت‌ها و تعطیلی یک هفته‌ای در تهران برقرار شود. او در نامه خود به استاندار تهران، خواهان اقدامی «قاطع» برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان تهران شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین راستا، معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران اعلام کرد که دانشگاه‌ها، مدارس (اعم از روزانه یا شبانه‌روزی)، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان، کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر و مراکز تفریحی مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند.

شرایط کرونا در ایران به شدت بحرانی است. در همین راستا سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که در کشور ۳۵۲۳ فرد جدید به کووید ۱۹ مبتلا و از این تعداد یک هزار و ۴۰۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

سیما سادات لاری در ادامه آمار درگذشتگان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷۹ نفر اعلام کرد. همچنین، به گفته او مجموع آمار مبتلایان به کرونا در کشور، به ۴۶۸ هزار و ۱۱۹ نفر رسیده است.

وی در انتها تأکید کرد که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر از