پروازهای لندن-نیویورک «احتمالا تا ماه نوامبر» از سر گرفته می‌شود

انجام آزمایش فوری کووید ۱۹ در فرودگاه هیترو در ماه اوت آغاز شد

Kena Betancur / AFP

مدیر فرودگاه هیتروی لندن گفت که پروازهای لندن به نیویورک ممکن است تا ماه نوامبر، ماه آینده، از سر گرفته شوند. 

جان هلند-کای، مدیر فرودگاه هیترو، گفت که انجام آزمایش کووید ۱۹ بر مسافران در محل فرودگاه به این معنی است که این مسیر به‌موقع و برای عید شکرگزاری (۲۶ نوامبر) فعال خواهد شد. 

او به نشریه «تراول ویک‌لی» گفت:‌ «مشتاق ازسرگیری مسیر پروازهای لندن- نیویورک تا قبل از عید شکرگزاری هستم.»

و افزود:‌ «چنین امری کاملا معقول به نظر می‌رسد.»

او گفت:‌ «اتفاق نظر داریم که آزمایش، راه‌حل اجازه پرواز دادن به مردم است، و این که انجام آزمایش قبل از پرواز راه بهتری برای این کار است و ما در این امر به یک استاندارد مشترک بین‌المللی نیاز داریم.» 

انجام آزمایش فوری کووید ۱۹ در فرودگاه هیترو در ماه اوت آغاز شد، و نتایج آن اکنون با مقام‌های دولتی به اشتراک گذاشته شده و مورد تحقیق قرار گرفته است. 

مدیران فرودگاه‌ها و مسئولان صنعت حمل و نقل هوایی امیدوارند که انجام آزمایش، جایگزین سیاست فراگیر قرنطینه دو هفته‌ای شود که در حال حاضر بر اکثر مسافران ورودی به بریتانیا، از جمله مسافران ورودی از آمریکا، اعمال می‌شود. 

در حال حاضر، دولت می‌گوید که هیچ جایگزین بی‌خطری برای قرنطینه خانگی در دست نیست. 

هلند-کای گفت که نشانه‌هایی مبنی بر آغاز مذاکرات با دولت درباره انجام آزمایش کرونا در نیمه دوم ماه اکتبر،  مشاهده کرده است. 

بخشی از دلایل مقاومت در مقابل جایگزین کردن قرنطینه با انجام آزمایش، این احتمال بالقوه است که مسافران، بسته به این که در چه مرحله‌ای از ابتلا باشند، نتیجه منفی اشتباهی دریافت کنند. 

برای مثال، یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز حاکی است که آزمایش افرادی که در مراحل بسیار اولیه ابتلا به ویروس هستند، احتمالا اشتباه و منفی اعلام می‌شود. 

محققان تخمین زده‌اند که افرادی که در چهار روز اول پس از گرفتن ویروس مورد آزمایش سارس-کووید-۲ قرار می‌گیرند، حتی اگر به ویروس مبتلا باشند، ۶۷ درصد بیشتر احتمال دارد که جواب آزمایش‌شان منفی اعلام شود. وقتی که بیمار نشانه‌های ابتلا به ویروس را بروز می‌دهد، احتمال نتیجه منفی آزمایش هنوز ۳۸ درصد است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیران فرودگاه هیترو پیشنهاد کرده‌اند که انجام آزمایش می‌تواند با دوره کوتاه‌تر قرنطینه ترکیب شود. 

هلند-کای گفت:‌ «ما دو پیشنهاد داده‌ایم:‌ قرنطینه کوتاه‌تر در بدو ورود و انجام آزمایش پس از پنج یا هفت روز در مورد افرادی که از کشورهای پرخطر می‌آیند، (و)  پروازهای آزمایشی در مسیر لندن-نیویورک با انجام آزمایش بر مسافران قبل از سوار شدن به هواپیما.» 

این تلاش‌ها با اقدامات صنایع حمل‌ونقل هوایی دیگر کشورها برای انجام آزمایش سریع از مسافران به منظور تسهیل مقررات سفر همراه شده است. 

ایتالیا تست همگانی را در برخی از پروازهای آلیتالیا به شکل آزمایشی انجام داده، و لوفت‌هانزا پیشنهاد انجام آزمایش ۱۵ دقیقه‌ای آنتی‌ژن را در مورد مسافرانی که در مسیرهای خاصی سفر می‌کنند، پیشنهاد کرده است. 

© The Independent

بیشتر از سفر