هتلی در هیترو لندن تبدیل به مرکز قرنطینه مبتلایان به کرونا شد

هتل «هالیدی این هیترو اِریِل»، تعطیل و تا ماه مارس بازگشایی نخواهد شد

زنی با ماسک صورت در حال عبور از کنار علائم هشدار شیوع ویروس کرونا در لندن- DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

در حالی که مقامات سازمانهای بهداشتی بریتانیا خود را برای موارد بیشتر بیماری کرونا در این کشور آماده می‌کنند، هتلی در نزدیکی فرودگاه هیترو لندن به روی عموم بسته و به مرکز قرنطینه کرونا اختصاص داده شده است.

روز شنبه، هتل «هالیدی این هیترو اِریِل» در خیابان باث، تعطیل و به کارکنان آن ابلاغ شد که این هتل دست‌کم تا ماه مارس بازگشایی نخواهد شد.

منابع مطلع به ایندیپندنت گفته‌اند این هتل به طور کامل به عنوان محل قرنطینه برای مسافران بین‌المللی آلوده به ویروس کرونا یا بریتانیایی‌های مبتلا به این بیماری، که از کشورهای خارجی تخلیه شده‌اند، در نظر گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسافرانی که پیشتر در این هتل سه ستاره، متعلق به گروه هتل‌های اینترکنتیننتال اتاق رزرو کرده بودند، به هتل‌های مشابه منتقل شده‌اند.

مدیر هتل هالیدی این، که نخواست نامش فاش شود، ضمن تایید تعطیلی هتل، تاکید کرد که هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این هتل ردیابی نشده است.

یک سخنگوی گروه هتل‌های اینترکنتیننتال به ایندیپندنت گفت، کلیه اتاق‌های هتل «یکجا رزرو» شده است، اما از دادن جزئیات بیشتر خودداری کرد.

دو مرکز دیگر، یکی بیمارستان «اَرو پارک» در ویرال و دیگری هتل و مرکز کنفرانس «کِنتز هیل پارک» در میلتون کینز نیز به قرنطینه کسانی اختصاص داده شده است که از شهر ووهان چین بازگردانده شده‌اند.

در این میان، دولت بریتانیا در حال تصمیم گیری پیرامون تخلیه ۷۴ بریتانیایی است که در کشتی تفریحی «دایموند پرنسس» در ساحل ژاپن، در قرنطینه‌ به سر می‌برند. تاکنون ۴۵۴ تن از مسافران این کشتی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

سخنگوی نخست وزیری بریتانیا گفت، دولت با مسافران بریتانیایی کشتی در تماس بوده تا «نظرشان را درباره تخلیه هوایی آنها جویا شود.» 

این سخنگو افزود: «ما با تمام کسانی که در این شرایط بسیار دشوار قرار دارند، همدردی می‌کنیم.»

او همچنین گفت: «وزارت خارجه با کلیه مسافران بریتانیایی دایموند پرنسس در تماس بوده و نظرشان را در مورد پروازی که آنها را به کشور بازگرداند جویا شده است. ما به فوریت مشغول بررسی کلیه گزینه‌هایی هستیم که متضمن سلامتی و امنیت مسافران کشتی باشد.»

ایالات متحده دو هواپیما برای تخلیه شهروندانش از کشتی دایموند پرنسس اختصاص داده است که یکی از آنها بامداد روز دوشنبه، در پایگاه هوایی آمریکا در کالیفرنیا به زمین نشست.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، ۱۴ تن از این افراد به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، اما از آنجا که عوارض بیماری را نشان نداده‌اند، به آنها اجازه پرواز به آمریکا داده شده است.

وزارت خارجه آمریکا و سازمان خدمات بهداشتی و انسانی ایالات متحده، در بیانیه مشترکی گفتند، مسافران آلوده به ویروس کرونا در طول پرواز از سایرین جدا شده بوده‌اند.

تاکنون نُه نفر در بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تنها یکی از آنها همچنان در بیمارستان بستری است.

© The Independent

بیشتر از جهان