رزم‌حسینی از مجلس رأی اعتماد گرفت

وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۲۲ اردیبهشت‌ماه بدون وزیر بود

رزم‌حسینی به مدت ۱۰ سال ‌قائم‌مقام قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله بود- استانداری کرمان

در روزی که حسن روحانی در مجلس حاضر نشد تا از گزینه خود برای تصدی پست وزارت صنعت، معدن و تجارت دفاع کند، علیرضا رزم‌حسینی با موافقت ۱۷۵ نماینده مجلس یازدهم، رأی اعتماد گرفت.

۸۰ نماینده با قرار گرفتن آقای رزم‌حسینی در این سمت مخالفت کردند ولی گویا انتشار اخباری درباره مداخله علی خامنه‌ای برای انتخاب یک وزیر در وزارتخانه کلیدی صمت سبب شد، برخی از مخالفان نظر خود را تغییر دهند.

وزارتخانه صمت از روز ۲۲ اردیبهشت و پس از برکناری رضا رحمانی تا امروز بدون وزیر و با سرپرست اداره شده است.

پیش از  آنکه رزم‌حسینی به‌عنوان وزیر جدید این وزارتخانه از مجلس خارج شود، حسن روحانی در مرداد‌ماه حسین مدرس خیابانی را به‌عنوان گزینه خود به مجلس معرفی کرد. آقای خیابانی نتوانست رأی اعتماد نمایندگان را در جلسه ۲۲ مرداد‌ماه به خود جلب کند و نهایتاً به دلیل پایان مهلت سه‌ماهه برای اداره وزارتخانه با سرپرست، علی خامنه‌ای اجازه داد تا دولت مجدداً این مهلت را تمدید کند.

علیرضا رزم‌حسینی از سرداران سپاه است که فعالیت‌‌های اقتصادی گسترده‌ای در ایران، کانادا و کشورهای اروپایی انجام می‌دهد.

او در دهه۶۰ و ۷۰ به مدت ۱۰ سال به‌عنوان قائم‌مقام قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان مشغول به کار بود. اصالت کرمانی او و روابط گرمش با قاسم سلیمانی و فرمانده سابق سپاه، محمدعلی عزیز‌جعفری سبب شد او به‌رغم اینکه گفته می‌شد تابعیت هم‌زمان ایران و کانادا را دارد در سال ۱۳۹۲ به‌عنوان استاندار کرمان منصوب شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مخالفان آقای رزم‌حسینی در روزهای گذشته اسناد مختلفی از فساد مالی او را منتشر کردند ولی این اتفاق نتوانست مانع از رأی اعتماد مجلس به وی شود.

در ابتدای جلسه امروز رأی اعتماد، محمدحسین فرهنگی از نمایندگان مخالف رزم حسینی گفت که محمود واعظی، رئیس‌دفتر روحانی گفته که اگر «چوب خشک» هم به مجلس معرفی کنیم، مجلس مجبور است به آن رأی اعتماد بدهد چرا که رهبری خواسته تا این وزارتخانه بدون وزیر نماند.

این نقل‌قول بلافاصله از سوی دولت تکذیب شد ولی اعلام نتیجه رأی اعتماد نشان داد که پیغام علی خامنه‌ای به مجلسی که خود را در تقابل با حسن روحانی می‌بیند، سبب ختم غائله شده است.

بیشتر از