میخانه‌های پارلمان از خاموشی ساعت ۱۰ شب معافند

این مکان‌ها به عنوان «غذاخوری های محل کار» تعیین شده‌اند و مشمول قوانین جدید نیستند

رستوران‌ها و بارها بریتانیا از ساعت ۱۰ شب بسته خواهند شد-JUSTIN TALLIS / AFP 

میخانه‌های پارلمان از محدودیت جدید دولت که از هفته گذشته اعمال شد، از جمله خاموشی در ساعت ۱۰ شب، قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای پوشاندن صورت، و مقتضیات آزمایش‌گیری و ردیابی اطلاعات مبتلایان، معاف هستند.

میخانه‌های مجلس عوام تحت قوانین جدید برای رستوران‌ها و میخانه‌ها قرار نگرفته‌اند چون به عنوان «فروشگاه محل کار» در نظر گرفته می‌شوند.

تحت قوانین جدید: «فروشگاه‌های محل کار در مواردی که مورد جایگزین دیگری برای کارمندان برای خرید غذا و نوشیدنی وجود نداشته باشد، می‌توانند باز بمانند.»

به گزارش نشریه تایمز، علاوه بر امکان باز ماندن بعد از ۱۰ شب، قوانین جدید و سختگیرانه‌تر برای رستوران‌ها درباره پوشاندن صورت و ارزیابی مشتریان قبل از ورود نیز درباره میخانه‌های پارلمان اعمال نمی‌شود.

سخنگوی مجلس عوام تایید کرد قوانین جدید بر اماکن واقع در پارلمان اعمال نخواهد شد و گفت: «از آن جا که فروشگاه‌های مواد غذایی در این محل برای بیش از ۳۱۰۰ نفر غذا و نوشیدنی فراهم می‌آورند ، قوانین و محدودیت‌های جدید بر اماکن واقع در مجلس اعمال نخواهد شد.»

او گفت اتاق ناهارخوری اعضا،‌ اماکن استراحت، اتاق سیگار کشیدن، غرفه تراس، سالن پوگین، و اتاق چای‌خوری اعضا در این دسته‌بندی جای می‌گیرد چرا که سرویس‌های خوردنی و نوشیدنی را برای کارمندان فراهم می‌آورند.

او گفت: «ما به رعایت فاصله اجتماعی و تمیزکاری مداوم ادامه می‌دهیم تا محیط کاری عاری از کووید فراهم کنیم و نرخ شیوع این بیماری را از طریق فاصله‌ اجتماعی، راه‌های یک‌طرفه، صندلی‌های فاصله‌دار از هم، پرداخت بدون تماس، مرتب کردن و تمیزکاری‌های تکمیلی کاهش دهیم.»

او افزود: «پارلمان تیم مشخصی دارد تا از گروه‌های آزمایش‌گیری و ردیابی در سراسر بریتانیا پشتیبانی کنند و در موارد مشکوک یا تایید شده به عنوان نقطه مرکزی تماس عمل کرده و وقتی فردی که در پارلمان کار می‌کند احتمال ابتلا داشته باشد دست به کار شود.»

یکی از نمایندگان محافظه‌کار، معافیت مجلس عوام از مقررات را به عنوان اقدامی «ترسناک» محکوم کرد.

جورج فریمن، نماینده نورفولک میانی، در توییتر نوشت: «میخانه‌های مجلس از خاموشی ساعت ۱۰ شب معاف هستند؟ این تصمیمی ترسناک است که من هیچ اطلاعی از آن نداشتم. این گونه اقدامات است که باعث بی‌آبرویی و بدنامی پارلمان می‌شود. چه کسی این تصمیمات را می‌گیرد؟ کمیته ریاست مجلس؟ من این موضوع را پیگیری خواهم کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قوانین جدید از روز پنج‌شنبه اجرایی شدند چرا که دولت سعی دارد شیوع موج دوم ویروس کرونا را متوقف کند. تمهیدات جدید که بر رستوران‌ها و میخانه‌ها تاثیر می‌گذارد شامل الزام کارمندان و مشتریان به پوشیدن ماسک صورت (مگر هنگام خوردن و نوشیدن)، نشان دادن و اسکن بارکد در خرید و فروش برای جمع‌آوری اطلاعات آزمایش و ردیابی موارد ابتلا، و خاموشی در ساعت ۱۰ شب است.

قانون جدید برای تعطیلی زودهنگام به شدت مورد انتقاد نمایندگان مجلس، مشاوران و رهبران صنایع کشور قرار گرفته است.

ساشا لرد، مشاور اقتصادی شب‌هنگام منطقه بزرگ‌تر منچستر، این قانون را «هرج و مرج آفرین» توصیف کرد و گفت: «کاملا مشخص است که در سراسر بریتانیا این تصمیم بی‌مورد خاموشی در ساعت ۱۰ شب باعث شده همه از مراکزی که در آن‌ها فاصله اجتماعی رعایت می‌شود بیرون بیایند و به خیابان‌ها و فروشگاه‌های بدون مجوز بروند، وسائط حمل و نقل عمومی را شلوغ کنند و در خانه مهمانی بگیرند. هر فرد کارشناسی می‌تواند این اتفاق را پیش‌بینی ‌کند و این قانون را هرج و مرج‌آفرین می‌داند.»

علاوه بر این، پروفسور گراهام مدلی، رهبر گروه سیج، گفت مشاوران علمی دولت هرگز خاموشی میخانه‌ها در ساعت ۱۰ شب را «پیشنهاد ندادند.»

© The Independent

بیشتر از جهان