حسن روحانی: لعن و نفرین‌تان را به کاخ سفید بفرستید 

رئیس جمهوری ایران مدعی است آمریکا باعث و بانی بالا رفتن قیمت دلار در ایران است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران-IRANIAN PRESIDENCY / AFP

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند «لعن و نفرین» کنند، این لعن و نفرین آدرسش «کاخ سفید» در واشنگتن است.

حسن روحانی که امروز، شنبه پنجم مهرماه، در جلسه ستاد مبارزه با کرونا سخن می‌گفت، با اشاره به سخنان اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، درباره وارد آمدن خسارت به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که آمریکایی‌ها «در طول سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حداقل ۱۵۰میلیارد دلار به کشور لطمه زدند.»

مایک پمپئو روز پنج‌شنبه در یک مصاحبه گفته بود که «فشار حداکثری ایالات متحده آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران تاثیر جدی گذاشته است.»

حالا حسن روحانی با اشاره به سخنان مایک پمپئو، می‌گوید: «آقایی که اسمش وزیر خارجه است ولی وزیر جنایات است، با افتخار می‌گوید که ما هفتاد میلیارد جلو منابع ایران را گرفتیم و نگذاشتیم در اختیار ایران قرار گیرد. او به دشمنی با ملت ایران و ضربه به ایران افتخار می‌کند.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین ادعا کرده است که تلاش‌های وزیر امور خارجه آمریکا و سیاست‌های خصمانه آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، باعث شده است تا وام درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول پرداخت نشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن روحانی بر پایه استدلال خود مبنی بر دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، گفته است: «مردم باید در این سال‌ها زندگی خیلی راحت‌تری می‌داشتند و اجناس به مراتب ارزان‌تر می‌شد و باید دلار به قیمت معقولش بود، اما تمام این جنایات پای کاخ سفید است. جمهوری اسلامی (ایران) پای عهدش باقی مانده است و پای همه مقررات ایستاده است.»

به گفته روحانی، «مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است. کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد. کسی به خاطر منافع سیاسی و جناحی آدرس غلط ندهد، آدرس درست، واشنگتن دی سی کاخ سفید است.»

رئیس جمهوری ایران درحالی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را تمام و کمال به پای دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران می‌نویسد که در دوران ریاست جمهوری وی، ارزش پول ملی ایران سقوطی بی‌سابقه داشت و قیمت هر دلار آمریکا در یک بازه زمانی نزدیک به هشت سال، بیش از ۹ برابر افزایش داشت. 

این درحالی‌ است که در همین دوره زمانی، حجم دادگاه‌های رسیدگی به پرونده‌های فساد گسترده در تمامی بخش‌های اجرایی و قضایی کشور بیش از هر زمان دیگری در دیدرس عموم قرار گرفته است و نیز در دوسال گذشته، بیشتر شهرهای ایران شاهد اعتراضات گسترده مردمی بوده‌اند که با خشن‌ترین شیوه‌ها سرکوب شده است. 

بیشتر از