خداحافظ آلیانز، سلام انفیلد: تیاگو لیورپولی شد

بازیکن میانی اسپانیا، در نامه‌ای احساسی از هواداران بایرن خداحافظی کرد

تیاگو آلکانتارا همراه بایرن مونیخ فاتح جام باشگاه‌های اروپا شد-BEN STANSALL / AFP

پس از مدت‌ها مذاکره و چانه‌زنی و شایعه، تیاگو آلکانتارا سرانجام از بایرن مونیخ جدا می‌شود و به قهرمان لیگ برتر باشگاه‌های انگلستان می‌پیوندد.

تیاگوی ۲۹ ساله با قراردادی ۲۰ میلیون پوندی به علاوه ۵ میلیون دلار پاداش، به مدت چهار سال به لیورپول می‌رود. هرچند خبر انتقال او هنوز رسما اعلام نشده، اما تیاگو در نامه‌ای سرگشاده با هوادارانش در استادیوم آلیانز مونیخ خداحافظی کرد.

تیاگو نوشت: «این سخت‌ترین تصمیم دوران بازیگری‌ام بود. ترک باشگاهی که در آن رشد کردم و در هفت سال گذشته به تکامل رسیدم.»

تیاگو افزون بر قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا به همراه بایرن، هفت بار پیاپی با این تیم قهرمان بوندس لیگا شده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یورگن کلاپ، سرمربی لیورپول، ستایش خود از این بازیکن میانی را پنهان نکرده بود. هر چند آلکانتارا از نظر راهبرد معمول لیورپول در ارتباط  با سن بازیکنان، مرحله بازی حرفه‌ای و سوابق مصدومیت، ایده آل نیست اما بازیکنی است در سطح جهانی و مقاوم به پرس، با قدرت عالی بازپس‌گیری توپ و پیش‌روی.

لیورپول علاقه زیادی به کارنامه درخشان آلکانتارا و کمیاب بودن مهارتهای فنی او دارد. اما سرخ‌پوش‌های لیورپول در منطقه میانی تیم‌شان بازیکن زیاد دارند و برای جذب تیاگو ناچار خواهند بود عذر یک یا دو بازیکن را بخواهند.

گفته شده بارسلونا و سرمربی جدیدش رونالد کومان که از تیم ملی هلند به این باشگاه آمده، به جذب جورجینیو واینالدم، بازیکن میانی لیورپول علاقه‌مند است. یک سال از قرارداد واینالدم با لیورپول باقی مانده است.

بیشتر از ورزش