اسرائیل دو زن را به جاسوسی برای سپاه پاسداران متهم کرد

یاسمین جابر در کتابخانه ملی اورشلیم مشغول به کار بود

عکس از صفحه توییتر رسمی ارتش دفاعی اسرائیل به فارسی

با مشخص شدن روند استخدام زنی به نام یاسمین جابر که در اورشلیم زندگی می‌کرد، آژانس امنیتی اسرائیل (شین‌بت یا شاباک)، پلیس اسرائیل و سایر شاخه‌های دستگاه امنیتی ادعا کردند که نحوه جذب نیرو توسط حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را کشف کرده‌اند. در این گزارش دو زن  به جاسوسی برای سپاه پاسداران و نیروی قدس متهم شده‌اند.


به نوشته اورشلیم پست،‌ سازمان‌های امنیتی فاش کردند که حزب‌الله گردهمایی‌هایی را برای جوانان فلسطینی در لبنان، ترکیه و سایر کشورها ترتیب می‌دهد تا برای نیروهای مورد نیازش را در اسرائیل و کرانه باختری پرورش دهد. به گفته آن‌ها، حزب‌الله به دنبال تشکیل سلول‌هایی برای کمک به جمع‌آوری اطلاعات و حملات تروریستی است.
یاسمین جابر، یکی از ساکنان شهر قدیم اورشلیم، در ماه اوت به ظن استخدام توسط حزب‌الله و سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بازجویی بازداشت شد. او در کتابخانه ملی در دانشگاه عبری اورشلیم کار می‌کرد.
جابرهنگامی که در یک کنفرانس در سال ۲۰۱۵ شرکت کرده بود،  توسط عوامل حزب‌الله شناسایی شد. به او یک نام رمز داده شد تا هویت خود را پنهان کند.
به گزارش این روزنامه اسرائیلی، در سفری که جابر در سال  ۲۰۱۶ به لبنان داشت، «عوامل واحد مشترک تروریسم حزب‌الله و نیروی قدس»، جابر را به یکی از عوامل ارشد معرفی کردند که برای استخدام جهت فعالیت‌های تروریستی در اسرائیل شناخته می‌شود.
جابر پس از استخدام، از طریق شبکه‌های اجتماعی رمزگذاری شده با یک عامل بالادستی تماس برقرار کرد و با برخی عوامل در ترکیه دیدار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


در آن جلسه‌ها، به جابر گفته شد که عوامل عملیاتی بیشتری را استخدام کند و یک گروه کوچک تروریستی تشکیل دهد. به او گفته شد که بر استخدام زنان تمركز كند، زيرا آنها آزادی تحرک بيشتری دارند.
برخی از آشنایان جابر از بیت‌المقدس و رام‌الله هم بازداشت شدند، از جمله یک زن ترک ساکن در رام الله که مشخص شد کارمند جابر در واحد تروریسم است. 
با توجه  به اتهامات مطرح علیه جابر و سرپرستش، انتظار می‌رود که در روزهای آینده علیه آن‌ها پرونده تشکیل شود.
این تحقیق نحوه عملکرد واحد تروریسم، از جمله استفاده از شبکه‌های اجتماعی رمزگذاری شده، میزبانی کنفرانس‌ها در سراسر جهان برای اهداف استخدام و استفاده از نام‌های فرضی توسط عوامل آن‌ها برای جلوگیری از کشف ارتباط آن‌ها با حزب‌الله هنگام استخدام را نشان داد.
یکی از افسران ارشد آژانس امنیتی اسرائیل گفت که «شین بت» به طور قاطعانه به اقداماتش در راستای جلوگیری از تروریسم و ​​جاسوسی از سوی ایران و حزب الله ادامه خواهد داد.