ترامپ: به هر شکل حمله ایران، واکنش هزار ‌بار عظیم‌تر نشان می‌دهیم

پولیتیکو از تلاش تهران برای سوء‌قصد به سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی خبر داده بود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا-Melissa Sue Gerrits / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ایران هشدار داد در صورت تلاش برای سوء قصد یا حمله به منافع آمریکا برای گرفتن انتقام قاسم سلیمانی، با «اقدام متقابل هزاربار عظیم‌تر» مواجه خواهد شد.

ترامپ در این توییت نوشت: «براساس گزارش رسانه‌ها، شاید ایران در حال برنامه‌ریزی برای یک سوء قصد یا حمله دیگر علیه منافع آمریکا باشد، هرگونه حمله‌ای از سوی ایران به هر شکلی با واکنش هزار بار عظیم‌تر مواجه خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته نشریه پولیتیکو به نقل از منابع اطلاعاتی و مقامات مطلع گزارش داد که جمهوری اسلامی به دنبال انتقام فرمانده سابق سپاه قدس است و یکی از گزینه‌هایی که در دست بررسی بوده، سوء قصد به جان لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی بوده است.

این گزارش حاکی از آن است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی نیز در این طرح ترور دست داشته است. سلیمانی دی‌ماه گذشته در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در حال خروج از فرودگاه بغداد کشته شد.

بر اساس گزارش پولیتیکو، تهدید‌ها علیه لانا مارکس از بهار امسال آغاز شده اما درهفته‌های اخیر به طور مشخص‌تر مطرح شده است. پیش‌تر گزارش‌هایی از آنچه نفوذ و فعالیت‌های محرمانه جمهوری اسلامی در آفریقای جنوبی مطرح شده بود.

فاکس‌نیوز به نقل از جامعه اطلاعاتی گزارش داد که آمریکا تهدید علیه سفیر خود را جدی گرفته و بر این باور است که جمهوری اسلامی می‌تواند روی طرح ترور فعالیت کند. به گزارش فاکس‌نیوز، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، یکی از مقامات آمریکایی است که سرویس‌های اطلاعاتی اعتقاد دارند ایران به دنبال سوء قصد به جان آنها است.

مقامات تهران به طور رسمی به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده‌اند.