دومینیک تیم، فاتح فینال حماسی اوپن آمریکا شد

پس از شش سال، اوپن آمریکا شاهد قهرمانی جز نوواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر بود

دومینیک تیم اتریشی (راست) برنده مسابقات اوپن آمریکا-Stockman/Getty Images/AFP

در یک بازی پرهیجان و نفس‌گیر، دومینیک تیم اتریشی در پنج ست و با نتیجه کلی ۶-۸ الکساندر ژوروف را شکست داد تا قهرمانی انفرادی مردان در تنیس اوپن ۲۰۲۰ آمریکا را به دست آورد.

این اولین مقام گرند اسلم برای تیم بود، و نیز اولین بار بود که تنیس‌بازی در مسابقات اوپن، بعد از دو ست عقب افتادن به پیروزی می‌رسد.

پس از شش سال، مسابقات اوپن آمریکا شاهد قهرمانی جز نوواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر بود.

جز دومینیک تیم، تنها تنیس‌باز اتریشی که قهرمانی گرند اسلم را به دست آورده، توماس مستر در اوپن فرانسه سال ۱۹۹۵ بود. تیم در سه فینال گرند اسلم پیش از این مسابقات سه بار باخته بود، از جمله در اوپن استرالیای امسال در برابر جوکوویچ.

تیم دو ست اول بازی را باخت، اما در سه ست بعدی، از جمله تای‌بریک ست پنجم، پیروز شد. این چهارمین سال پیاپی است که فینال انفرادی مردان در یک گرند اسلم به پنج ست کشیده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی تیم و ژوروف در استادیم تقریبا خالی و ساکت «آرتور اش» چهار ساعت طول کشید. تیم که بیرون از زمین تنیس دوست صمیمی ژوروف است، پس از دریافت جام قهرمان به ژوروف گفت: «کاش امروز می‌شد دو برنده داشته باشیم.»

نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، در بازی چهارم خود، از مسابقات اوپن آمریکا، محروم شد.

جوکوویچ در اولین ست بازی دور چهارم خود در برابر پابلو کارنو بوستا ۶-۵ عقب بود که با عصبانیت توپ تنیس را با راکت به سمت عقب زمین زد، توپ به گلوی یک داور خط نگهدار زن که در کناره استادیوم «آرتور اش» ایستاده بود خورد. تنیس‌باز صرب بعدا از این کار «عمیقا» ابراز تاسف کرد.

بیشتر از ورزش