حافظ میراث اسطوره‌ای لاگرفلد کیست؟

«کار کردن در دو خانه مد معتبر به عنوان یک طراح، حقیقتا مایه افتخار است»

کیم جونز یکی از تنها طراحانی است که در حال حاضر زمامدار دو نشان تجاری بسیار مشهور است-FRANCOIS GUILLOT / AFP

«کیم جونز» به عنوان مدیر خلاق مجموعه‌های لباس آماده زنانه و همچنین لباس سفارشی (اوت کوتور)،  به نشان تجاری «فندی» پیوست. 

این طراح همچنان در سمت رئیس طراحی لباس‌های مردانه نشان تجاری «دیور»  که تحت مالکیت ال‌وی‌ام‌اچ است، به کار خود ادامه خواهد داد. این امر به این معنا است که جونز یکی از تنها طراحانی است که در حال حاضر زمامدار دو نشان تجاری بسیار مشهور است. 

این طراح ۴۶ ساله با اعلام نقش جدید خود در اینستاگرام نوشت: «کار کردن در دو خانه مد معتبر به عنوان یک طراح، حقیقتا مایه افتخار است و این که قادرم علاوه بر ادامه کارم در دیور مردانه، به خانه مد فندی بپیوندم، امتیازی بسیار بزرگ محسوب می‌شود.» 

جونز در این موقعیت با «سیلویا ونتورینی فندی» همکاری نزدیکی خواهد داشت، کسی که طراحی لوازم جانبی و مجموعه پوشاک مردانه را در این نشان تجاری ایتالیایی به عهده دارد. 

ونتورینی فندی در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: «گرم‌ترین تبریکاتم را به کیم تقدیم می‌کنم به کسی که برایش دوستی و احترام عمیقی قائلم. بی‌صبرانه منتظرم تا به همراه او، دنیای فندی را به مرحله بعدی ببریم.» 

جونز جانشین «کارل لاگرفلد» شد، کسی که تا پیش از مرگش در سال ۲۰۱۹، بیش از ۵۰ سال لباس‌های زنانه این نشان تجاری را طراحی کرده بود. نسل سوم خانواده فندی نظارت بر تمام مجموعه‌های همنام خود در این دوره را برعهده داشته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«برنارد آرنو» مدیرعامل ال وی‌ام‌اچ درباره نقش جدید جونز گفت: «کیم جونز یک استعداد بزرگ است و از زمانی که به ما پیوسته است همواره توانمندی‌اش را در انطباق با اصول و میراث خانه‌های مد ال‌وی‌ام‌اچ به اثبات رسانده است و البته با جسارت و نوگرایی بسیار این دستورالعمل‌ها را بازبینی می‌کند. 

من متقاعد شدم که اشتیاق و چشم‌انداز او در خانه مد فندی به موفقیت مجموعه‌های لباس زنانه کمک شایانی خواهد کرد.» 

جونز علاوه بر هدایت فندی مردانه، هم‌زمان نشان مشهور و محبوب خانواده بکهام را هم اداره می‌کند. 

جونز که از دانش‌آموختگان «سنترال سنت مارتینز» است، زمانی در عرضه مد ظهور کرد که «جان گالیانو» کل مجموعه طرح‌های فارغ التحصیلی‌اش را خریداری کرد. 

جونز قبل از دیور در لویی ویتون و دانهیل هم مشغول به کار بود. وی به این دلیل اهمیت دارد که به عنوان یکی از طراحان، لباس‌های تجملاتی خیابانی را محبوب عموم مردم کرد، وی همچنین به دلیل همکاری‌های غیرمنتظره‌اش با دیور و همچنین نشان‌های استاسی و نایک مشهور است.

© The Independent

بیشتر از زندگی