«دیور» نمونه‌های مینیاتوری پیراهن‌هایش را به نمایش می‌گذارد

روز دوشنبه دیور از لباس‌های مجلسی و شیک برای پاییز و زمستان ۲۰۲۰ رونمایی کرد

روشی که دیور در این فصل برای مد ارائه داده به این دلیل است که صنعت مد با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا ناگزیر شده تا روش‌های نمایش سنتی را دوباره احیا کند - FRANCOIS GUILLOT / AFP

نشان تجاری دیور برای هفته مد لباس‌های مجلسی، مجموعه پیراهن‌های مینیاتوری را به نمایش گذاشته است.

به دلیل بحران فعلی ویروس کرونا، نمایش‌های مد متوقف شده‌اند و طراحان مجبورند به راه‌های خلاقانه دیگری برای نمایش مجموعه‌های خود به مردم، اهالی مد (سردبیران نشریات و دست‌اندرکاران مد در رسانه) و طراحان، فکر کنند.

روز دوشنبه دیور از لباس‌های مجلسی و شیک برای پاییز و زمستان ۲۰۲۰ رونمایی کرد و به جای نمایش آن به شیوه سنتی، کارگردان خلاق «ماریا گرازیا چیوری» به ارائه تماما دیجیتال پرداخته و فیلم کوتاهی را که فیلم‌ساز ایتالیایی متئو گارونه ساخته بود منتشر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نام این فیلم کوتاه «افسانه دیور» است (Le Mythe Dior). در این فیلم که دنیای خیالی را نشان می‌دهد، می‌بینید که مدل‌ها نماینده شخصیت‌های اسطوره‌ای کلاسیک مانند پری‌های دریای و پریان جنگلی‌اند که با لباس‌هایی فاخر در جنگلی راه می‌روند. این مجموعه لباس در اندازه‌های مینیاتوری و در صندوقی در بسته که نشان‌گر یک خانه مد عروسکی است، توسط دو پسر خدمت‌کار به این زنان اعطا می‌شود.

این مجموعه متحرک بسیار کوچک که شامل نسخه بسیار کوچک لباس‌های یونان باستان و پیراهن‌های مخملی است از تئاتر مد (Théâtre de la Mode) الهام گرفته است که در واقع نمایش مدی بود که در جنگ جهانی دوم به تبلیغ لباس‌های مجلسی پاریسی برای مشتریان می‌پرداخت. 

هرکدام از این لباس‌ها با دست و در آتلیه خانه مد پاریس دوخته شده‌اند که نسبت به اندازه واقعی‌اش تنها ۴۰ درصد کوچک‌تر است و همان‌طور که در ویدیو دیده می‌شود این لباس‌ها در یک صندوق کولیان (صندوق قدیمی) قرار خواهد گرفت تا مشتریان این لباس‌ها در اوقات فراغت خود در آن سرک بکشند.

چیوری می‌گوید: «ما این طرح را در دوره خاصی از زندگی‌مان به انجام رساندیم. ما کار بر این پروژه را در قرنطینه و از راه دوردر شهر رم آغاز کرده و با دوزندگان و تیم تولید که همگی در خانه‌های خود بودند همکاری کردیم. تجربه متفاوت و به نظر من زیبایی بود.»

این طراح افزود که لباس‌های انتخاب شده در این مجموعه از هنرمندان زن فراواقع‌گرا (سوررئالیست) مانند لی میلر عکاس، الهام گرفته شده و گل‌دوزی‌های درهم تنیده و پوشیده شده با پًر از بالا تا پایین، گل یاس بنفش را خاطرنشان می‌کند.

چیوری توضیح می‌دهد: «زنان سبک فراواقع‌گرا کمتر از مردان این عرصه شناخته شده‌اند و اغلب هم به عنوان منبع سرگرمی شناخته شده‌اند نه این که هنرمندان بااستعدادی بوده‌اند.

آن‌ها برای زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند بسیار مدرن و نامتعارف بودند و شیوه پوششی که خودشان را با آن معرفی می‌کردند برای من بسیار جذاب است.»

روشی که دیور در این فصل برای مد ارائه داده به این دلیل است که صنعت مد با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا ناگزیر شده تا روش‌های نمایش سنتی را دوباره احیا کند.

در ابتدای سال «شنل» برای اولین بار نمایش دیجیتال کشتی‌های مد خود را اجرا کرد، در حالی که طراحانی چون «گوچی» تصمیم گرفتند تا به کل از شرکت در (نمایش مد) فصل پاییز و زمستان ۲۰۲۱ انصراف بدهند.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی