فصل جدید لیگ برتر انگستان با بازوبندهای ضد نژادپرستی

روز پنج‌شنبه، جلسه‌ای برای مشاوره درباره تغییر شعار لیگ برتر با کاپیتان‌های تیم‌ها برگزار شد. 

کاپیتان‌های تیم‌های لیگ برتر انگلستان پیشتر نیز بازوبند‌‌های شعاری در راستای حمایت از گروهی از جامعه پوشیده‌اند-Ian KINGTON / AFP

بازیکنان لیگ برتر باشگاه‌های انگلستان در تمام بازی‌های فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بازوبندهایی با نوشته «جایی برای نژادپرستی نیست» به بازو خواهند بست. 

این شعار که لیگ برتر آن را ابداع کرده است، جایگزین شعار «جان سیاهان ارزش دارد» خواهد شد که از زمان بازگشایی لیگ ۲۰۱۹-۲۰۲۰ در بازی‌ها به کار می‌رفت. 

تابستان امسال، وقتی پس از وقفه‌ای چندماهه به دلیل همه‌گیری کرونا، فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ برتر از سر گرفته شد، با الهام از تظاهرات جهانی در حمایت از جنبش «جان سیاهان ارزش دارد»، همین شعار مورد استفاده قرار گرفت. جرقه شروع این تظاهرات، مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست آمریکایی، در بازداشت پلیس آمریکا در ماه می ‌بود. 

روز پنج‌شنبه، جلسه‌ای برای مشاوره درباره تغییر شعار لیگ برتر با کاپیتان‌های تیم‌ها برگزار شد. 

ریچارد مسترز، مدیرعامل لیگ برتر همچنین تایید کرد که مدیریت لیگ از بازیکنانی که پیش از شروع بازی زانو بزنند حمایت خواهد کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «ما، باشگاه‌هایمان، بازیکنانمان و مقام‌های برگزارکننده بازی، تعهدی دیرپا برای غلبه بر تبعیض نژادی داریم. 

بازیکنان حق دارند در این زمینه صدایشان را بلند کنند، همچنان که فصل پیش دیدیم. ما همواره در این باره با بازیکنان صحبت می‌کنیم و به حرف‌هایشان گوش می‌کنیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم، و در عین حال بر موضع لیگ برتر در ضدیت با نژادپرستی تاکید می‌کنیم. 

تبعیض به هر شکل و در هرکجا غیرقابل‌قبول است و شعار "جایی برای نژادپرستی نیست" سیاست تحمل صفر ما را در این زمینه روشن می‌کند. 

ما درباره این موضوع مهم ساکت نخواهیم ماند و به همکاری با باشگاه‌ها، بازیکنان و شرکایمان برای مقابله با رفتارهای تعصب‌آمیز ادامه خواهیم داد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش