فهرست ثروتمندان ۲۰۲۰ فوربس: از جف بزوس تا اریک یوان

ثروت جف بزوس بنیانگذار آمازون حدود ۱۷۹ میلیارد دلار تخمین زده شد

جف بزوس، مدیرعامل و بنیانگذار آمازون برای سومین سال متوالی در صدر فهرست نشست- MANDEL NGAN / POOL / AFP

ثروتمندترین افراد در آمریکا در فهرست سالانه فوربس اعلام شدند. 

روز سه‌شنبه این شرکت رسانه‌ای جهانی سی و نهمین فهرست ۴۰۰ ثروتمند فوربس را منتشر کرد که شامل ثروتمندترین شهروندان آمریکا به علاوه گزارشی جامع درباره این است که هر شخص چقدر می‌ارزد و چگونه از ثروت خود برای تغییرات مثبت در جامعه استفاده می‌کند. 

جف بزوس، مدیرعامل و بنیانگذار آمازون برای سومین سال متوالی در صدر فهرست نشست و ثروت او حدود ۱۷۹ میلیارد دلار تخمین زده شد که به گفته فوربس ثروت او از سال گذشته ۵۷ درصد بیشتر شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نفر دوم فهرست بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت است که ثروتی ۱۱۱ میلیارد دلاری دارد و بعد از او مارک زاکربرگ، مدیرعامل و از بنیانگذاران فیس‌بوک، با ۸۵ میلیارد دلار قرار دارد. 

دیگر افرادی که در جمع ۲۰ ثروتمند برتر قرار دارند شامل ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس اکس، با ثروتی معادل ۶۸ میلیارد دلار، مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس با ۵۷ میلیارد دلار و فیل نایت، بنیانگذار شرکت کفش‌سازی غول‌آسای نایک، با ثروت تخمینی ۳۹.۲ میلیارد دلار، است. 

کری دلان، نایب دبیر مدیریت سرمایه در فوربس اشاره کرد گرچه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی تقریبی جهان شد اما نتوانست جلوی بعضی از موفق‌ترین کارآفرینان ایالات متحده را بگیرد. 

خانم دلان گفت: «رشد قابل توجه ثروت افراد حاضر در فهرست ۴۰۰ ثروتمند برتر فوربس در دوره‌ای اتفاق افتاده که اقتصاد جهان تحت تاثیر شیوع بیماری عالم‌گیر قرار گرفته است. اکثر ثروت این افراد به شدت متمرکز است. ۲۱ ثروتمند برتر کشور (دو نفر جایگاه بیستم را به طور مساوی اشغال کرده‌اند) مالک ۴۲ درصد کل ثروت موجودند.» 

شیوع بیماری عالم‌گیر کرونا همچنین موجب شد افرادی جدید به فهرست ثروتمندان راه یابند. از جمله اریک یوان که موسس زوم، شرکت و برنامه تماس‌های گروهی ویدیویی است. 

به گزارش فوربس ارزش سهام زوم از زمان عمومی شدن این شرکت در آوریل ۲۰۱۹ تا کنون ۳۰۰ برابر شده است و درآمد آن با صعودی ۹۶ درصدی به ۱۴۶ میلیون دلار در فصل دوم سال ۲۰۲۰ رسیده است که به دلیل افزایش تقاضا برای تماس‌های ویدیویی در دوران شیوع این بیماری عالم‌گیر اتفاق افتاد. 

نام جدید دیگری در این فهرست، آلیس شوارتز ۹۴ساله است که شرکت فناوری زیستی او با نام آزمایشگاه‌های بایو راد، اولین آزمایش‌های تشخیص ویروس کرونا را تولید کرد. 

به گفته فوربس، خانم شوارتز و همسر مرحومش دیوید، این شرکت را در سال ۱۹۵۲ تاسیس کردند اما تا سال ۱۹۶۶ آن را در بازار عمومی سهام ارائه نکردند. از زمان اعلام بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا در ماه مارس توسط سازمان جهانی بهداشت، ارزش سهام بایو راد صعودی قابل توجه داشته و تا پایان ماه ژوئیه به خاطر افزایش تقاضا برای بسته‌های آزمایشی این شرکت، ۴۹ درصد بالا رفت. 

در ادامه ۱۰ ثروتمند برتر آمریکا در سال ۲۰۲۰ را می‌بینید: 

جف بزوس - ۱۷۹ میلیارد دلار

بیل گیتس - ۱۱۱ میلیارد دلار

 مارک زاکربرگ - ۸۵ میلیارد دلار

وارن بافت - ۷۳.۵ میلیارد دلار

لری الیسون - ۷۲ میلیارد دلار

استیو بالمر - ۶۹ میلیارد دلار

ایلان ماسک - ۶۸ میلیارد دلار

لری پیج - ۶۷.۵ میلیارد دلار

سرگی برین - ۶۵.۷ میلیارد دلار

آلیس والتون - ۶۲.۳ میلیارد دلار

فهرست کامل ۴۰۰ ثروتمند فوربس را این‌جا ببینید. 

برای دیدن فهرستی از پردرآمدترین بازیگران جهان هم این‌جا کلیک کنید. 

© The Independent

بیشتر از جهان