۲۸ استان ایران در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا

شمار درگذشتگان کووید-۱۹ برای دومین روز در این هفته از ۱۳۰ نفر گذشت

۱۳ استان تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند- AFP

با درگذشت ۱۳۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان بیماری کووید-۱۹ در ایران به ۲۲ هزار و ۵۴۲ نفر رسید. تعداد درگذشتگان نسبت به روز گذشته ۱۵ نفر بیشتر بود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیص، دو هزار و ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده و هزار و ۲۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۳۹۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسید.»

سیما سادات لاری در گزارش روزانه خود گفت: «خوشبختانه تاکنون ۳۳۷ هزار و ۴۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.»

از میان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ایران تعداد ۳۷۱۳ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۱۳ استان تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

۱۵ استان دیگر شامل آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: «در این استان شاهد پایین‌ترین میزان موارد ابتلا و بستری کرونا از ابتدای همه‌گیری بودیم به‌طوری ‌که از اوایل اسفند تا اواسط اردیبهشت موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان روند پایداری داشت اما از اواخر اردیبهشت شاهد شیب صعودی ابتلا و بستری کرونا در این استان بودیم و در روزهای آغازین تیر ماه موارد کرونا در سیستان و بلوچستان به بیشترین میزان رسید.»

سخنگوی وزارت بهداشت در حالی این آمار را اعلام کرد که استان سیستان و بلوچستان در ماه‌های گذشته دچار بحران بی‌آبی بوده است و وضعیت آب‌رسانی به مناطقی از این استان که دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند، نا به سامان است.

بسیاری از روستاهای استان سیستان و بلوچستان به شبکه سراسری آب کشور متصل نیستند و آب‌رسانی به آن‌ مناطق با تانکر انجام می‌شود.

طبق اعلام فعالین محلی، ۱۳۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان با جمعیتی نزدیک به ۲۵۱ هزار نفر با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: «ضمن تشکر ویژه از کادر بهداشتی و درمانی استان سیستان و بلوچستان که با وجود محرومیت‌ها تلاش زیادی برای کنترل بیماری کرونا داشتند، امیدواریم با رعایت موارد و قوانین بهداشتی شاهد تداوم روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در این استان باشیم.»

بیشتر از