کیف پوست کروکودیل به ارزش ۱۴ هزار پوند محکوم به نابودی شد

این کیف بدون مجوز وارد استرالیا شده است

سوزان لی، وزیر محیط زیست استرالیا، این واقعه را یک «هشدار گرانقیمت» برای انجام کارهای اداری خواند - TIMOTHY A. CLARY / AFP

یک کیف ساخته شده از پوست کروکودیل به ارزش ۱۴ هزار پوند می‌رود که نابود شود، زیرا مجوز ورود به استرالیا ندارد.

صاحب این کیف که می‌گوید آن را از بوتیک ایو سن لوران پاریس خریده است، با ضبط کیفش توسط گمرک استرالیا در شهر پرت، درسی بس گرانقیمت گرفته است. 

هرچند اقلام ساخته شده از پوست کروکودیل اجازه ورود به استرالیا دارند، اما زیر نظارت دقیق کنوانسون بین‌المللی جانوران در خطر انقراض و گیاهان قرار دارند و مشتریان این گونه اجناس باید با پرداخت ۷۰ دلار استرالیایی برای کالایشان مجوز ورود اخذ کنند.

وزارت کشاورزی، آب و محیط زیست استرالیا، تایید کرده است که هرچند صاحب کیف مجوز صدور آن را از فرانسه گرفته بوده، اما سند ورود آن را به استرالیا نداشته است.

این کیف توسط مقامات گمرک ضبط شده است که به معنی از دست رفتن مبلغ ۳۱ هزار و ۳۲۶ دلار استرالیایی (۱۴ هزار پوند) از جیب خریدار است، اما مقامات وزارت کشاورزی می گویند اقدام دیگری علیه صاحب کیف نمی‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در استرالیا معامله وحوش مجازاتی برابر با ده سال زندان و ۲۲۲ هزار دلار استرالیایی (۱۶۸ هزار پوند) دارد.

سوزان لی، وزیر محیط زیست استرالیا، این واقعه را یک «هشدار گرانقیمت» برای انجام کارهای اداری خواند.

او گفت: «همه ما باید متوجه باشیم که از اینترنت چه می‌خریم، زیرا محدودیت تجارت کالاهای حیوانی برای حفظ حیات جانوران در خطر انقراض بسیار مهم است.»

در جریان همه‌گیری کرونا تجارت پوست حیوانات به ویژه مورد بازرسی بیشتری قرار گرفته است، زیرا طرفداران محیط زیست هشدار داده‌اند که تجارت بین‌المللی پوست حیواناتی از جمله مار، سفره‌ماهی و سوسمار به عنوان کالاهای لوکس مد، مانند کیف و چکمه، می‌تواند خطر شیوع ویروس را افزایش دهد.

دولت استرالیا می‌افزاید  که به ویژه مراقب واردات غیرقانونی اقلامی مثل «زینت‌آلات مد، یادگاری‌های مورد علاقه گردشگران، حیوانات خشک‌ و پُرشده، و عاج» است.

© The Independent

بیشتر از زندگی