محکومیت یک بریتانیایی به‌جرم ارسال ژنراتور برق به ایران

ژنراتور ۵۰۰ هزار دلاری قبل از رسیدن به ایران توقیف شد

این ژنراتور قرار بود در صنعت نفت ایران به کار گرفته شود- اقتصاد آنلاین

یک شهروند بریتانیا در دادگاهی در فلوریدا به نقض تحریم‌ها و قاچاق لوازم صنعتی به ایران محکوم شد.

کالین فیشر ۴۵ ساله، در هفته جاری در دادگاه فدرال پنسیلوانیا به دلیل نقض قانون بین‌المللی اختیارات اضطراری اقتصادی (IEEPA) و اقدام به قاچاق، در رابطه با صادرات تجهیزات مولد برق به ایران مجرم شناخته شد. حکم دادگاه این فرد در تاریخ ۱۰ نوامبر اعلام می‌شود و این فرد در معرض محکومیت ۳۰ سال زندان قرار دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، لارنس كيف، دادستان آمريكا در بخش شمالي فلوريدا، در این خصوص گفت: «صادرات فناوری به ايران به دليل بسيار موجهی ممنوع است، اما اين متهم ترجيح داد كه منافع شخصي خود را بالاتر از امنيت جهاني و ملي ببیند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته دادستان‌ها، فیشر در ماه اوت، هنگامی‌که برای اتمام معامله از امارات متحده عربی وارد پنساکولا شد، توسط عوامل فدرال دستگیر شد. فیشر با  تلاش برای صادرات موتور اصلی توربین سولار مارس ۹۰ اس، و قطعات صنعتی دیگر، نزدیک به سه سال تحریم‌های ایران را نقض کرده است.

ماموران توانستند توربین را قبل از ارسال به‌واسطه شرکت انرژی ایرانی توقیف کنند. توربین توقیف شده، که ۵۰۰ هزار دلار ارزش داشت، می‌تواند برای تأمین انرژی در حوزه‌های نفتی ایران مورد استفاده قرار گیرد.

جیمز مهارگ، مدیرعامل و رئیس شرکت بین‌المللی منابع توربین پنساکولا، قبلاً به جرم همدستی با فیشر برای صادرات یک توربین بزرگ و قطعات صنعتی از ایالات متحده به ایران محکوم شده بود. او به سه سال و چهار ماه حبس در زندان فدرال محکوم شد.

بیشتر از