زنگنه: ناخدایان نفتکش‌ها پس از نپذیرفتن پیشنهاد پول، تحریم شدند

«بنزین خیراتی» به ونزوئلا ارسال نشده، به قیمت روز با آنها حساب شده است

روز چهارشنبه، چهارم تیرماه ۱۳۹۹، وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده پنچ تن از ناخدایان ایرانی را تحریم کرد.

علی دانایی کنارسری و محسن گوهردهی به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و علیرضا رهنورد، رضا وزیری و حمیدرضا یحیی‌زاده به دلیل نقض تحریم‌های شرکت ملی نفتکش ایران به تحریم شده‌اند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این خبر و برنامه‌های آینده ارسال نفت به ونزوئلا مدعی شد که ناخدایان ایرانی، پس از نپذیرفتن «وعده» و «پول»، تحریم شدند.

آقای زنگنه مراوده بازرگانی با ونزوئلا را «کار تجاری» نامید و تاکید کرد «بنزین خیراتی» به این کشور ارسال نشده و به قیمت روز با آنها حساب شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر محسن رضایی مدعی شده بود که به ناخدایان ایرانی پیشنهاد رشوه شده و آن‌ها نپذیرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس پنج‌شنبه ۲۱‌ام خردادماه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  که در جلسه شورای عالی استان‌های کشور گفت: «آمریکایی‌ها آمدند به ناخداهای کشتی‌های ما پیشنهاد و وعده پول دادند تا مسیرشان را عوض کنند اما این پیشنهادها بی‌شرمانه از سوی عزیزان ما مورد پذیرش قرار نگرفته و کشتی ها به ونزوئلا رسید.»

کمتر از یک سال پیش، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، فایننشال تایمز گزارشی منتشر کرد با این عنوان «ایالات متحده به منظور تصرف کشتی‌های ایرانی به ناخدا، پیشنهاد پول نقد داده است». این خبر مورد تایید برایان هوک، مسوول میز ایران در وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفت.

این پشنهاد از طریق ایمیل به ناخدای هندی کشتی ایرانی ارسال شده بود.

در عین حال، روز چهارشنبه چهارم تیرماه، کمیته مطالعات حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا، پیش‌نویس طرحی را به کنگره ارائه کرده است که در آن بزرگ‌ترین بسته تحریم علیه ایران، پیشنهاد شده است.

بیشتر از