حمله موشکی به دمشق دو کشته و هفت زخمی بر جای گذاشت

حسن نصرالله قسم خورد، در مقابل کشته شدن نیروهایش، سربازان اسرائیلی را می‌کشد

گفته می‌شود اسرائیل به دفعات حملاتی را علیه مواضع کلیدی تحت کنترل نیروهای نظامی ایران ترتیب داده است-عکس آرشیویSANA / AFP

به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، در مجموعه‌ای از حملات موشکی اسرائیل در جنوب دمشق، دست‌کم دو نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.

با فعال شدن سیستم دفاع موشکی کمی پیش از ساعت ۱۱ شب به وقت محلی، تلویزیون دولتی سوریه گفت، موشک‌ها از منطقه بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل پرتاب شده‌اند.

به گفته یک منبع ناشناس نظامی در رسانه های سوریه، بیشتر موشک‌ها پیش از رسیدن به زمین مورد هدف قرار گرفتند.

با توجه به این که تمام کشته شدگان و مجروحین از نظامیان بودند به نظر می‌رسد مواضع نظامی سوریه هدف این موشک‌پراکنی بوده است.

با این که اسرائیل به ندرت در این گونه درگیری‌های نظامی اظهارنظر می‌کند، سوریه این کشور را متهم کرده که فقط در طول سه ماه گذشته خاکش دستکم هشت بار مورد، مرزهایش دست کم هشت نوبت مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به طور مشخص، گفته می‌شود اسرائیل به دفعات حملاتی را به مواضع کلیدی تحت کنترل نیروهای نظامی ایران ترتیب داده است.

در حالی که ایران برای کمک به سوریه در جنگ‌های داخلی در این کشور حضور دارد، مداخله تهران تهدیدی برای اسرائیل تلقی می‌شود به طوری که مقامات این کشور قسم خورده‌اند که اجازه نمی‌دهند ایران در این منطقه پایگاه دائمی ایجاد کند.

مقامات اسرائیل همچنین در ماه‌های اخیر از تلاش حزب‌الله در ساخت تأسیسات تولید موشک‌های کنترل از راه دور اظهار نگرانی کرده است. حزب‌الله یک گروه شبه‌نظامی لبنانی مورد حمایت ایران است که در سوریه فعالیت می‌کند. تنش‌ها در مرز اسرائیل و لبنان نیز بالا گرفته است.

در جریان حملات ماه گذشته به سوریه، که موجب کشته شدن یک عضو حزب‌الله شد، این گروه شبه‌نظامی لبنانی قول تلافی داده است. رهبر حزب‌الله، حسن نصرالله، روز یکشنبه قسم خورد هر وقت اسرائیلی‌ها جنگجویان ما را در سوریه بکشند، ما هم سربازان اسرائیلی را خواهیم کشت.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان