دستگیری هواداران خشمگین تیم فوتبال پاریسن‌ژرمن در خیابان‌های پاریس

پلیس فرانسه ۱۴۸ هوادار پاریسن‌ژرمن را در خیابان‌های پاریس دستگیر کرده است 

گفته می‌شود که هواداران خشمگین چند خودرو را به آتش کشیدند- Alain JOCARD / AFP

به دنبال باخت تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن فرانسه مقابل بایرن مونیخ آلمان در دیدار نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، هواداران  خشمگین فرانسوی با نیروهای پلیس درگیر شدند.

در تصاویری که از برخی شبکه تلویزیونی فرانسه پخش شده است نشان داده می‌شود که  نیروهای پلیس به سمت هواداران تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند.در مقابل، طرفداران تیم پاریسی تعدادی از خودروها را به آتش کشیده و برخی دیگر را نیز تخریب کرده‌اند. هواداران همچنین سطل‌های زباله را به آتش کشیده و شیشه برخی فروشگاه‌ها را نیز شکسته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس فرانسه می‌گوید در جریان این درگیری‌ها، ۱۴۸ نفر را دستگیر کرده و نیز ۴۰۴ نفر را به دلیل استفاده نکردن از ماسک جریمه کرده است.

در فرانسه استفاده از ماسک تا پایان ماه جاری میلادی، در تمام فضاهای بسته و مکان‌های پرجمعیت، مثل خیابان‌های دارای فروشگاه‌ و مغازه‌های تجاری، اجباری است.

از سوی دیگر در بندر مارسی فرانسه هم هواداران تیم فوتبال المپیک مارسی، رقیب سنتی پاریسن‌ژرمن در فوتبال فرانسه، پس‌از شکست پاریسی‌ها در فینال لیگ‌قهرمانان اروپا، از خوشحالی به خیابان ریخته‌اند. مارسی تنها تیم فرانسوی‌ست که قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده است. این تیم در سال ۱۹۹۳ جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا را به دست آورد. کاری که رقیب پاریسی‌شان تا آستانه آن رسید اما سد محکم باواریایی‌های قرمزپوش باعث شد تا به جایگاه مارسی در فرانسه یگانه باقی بماند.

فرانسه در ماه‌های گذشته و پیش از شیوع گسترده کرونا در این کشور، شاهد اعتراضات دنباله‌دار و پیوسته مردم موسوم به اعتراضات جلیقه‌ زردها بود که مرکز آن در پاریس، پایتخت این کشور بود. 

بیشتر از ورزش