داماد فراری وزیر سابق صنعت در خیابان‌های تورنتو 

باشگاه خبرنگاران جوان: سربازان گمنام امام زمان محل اختفای متهم فراری پرونده پتروشیمی را پیدا کردند

باشگاه خبرنگاران جوان مدعی است که علی‌اشرف ریاحی در تورنتو حضور دارد- باشگاه خبرنگاران جوان

امروز دوشنبه ۳ شهریور ماه باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، در گزارشی مدعی شده است که سربازان گمنام امام زمان موفق شدند که مکان اختفای داماد فراری نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت در دولت حسن روحانی را پیدا کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار عکسی مدعی شده است که این عکس متعلق به علی‌اشرف ریاحی، متهم فراری پرونده فساد در پتروشیمی است. این خبرگزاری در توضیح عکس نوشته است که «عکس ریاحی در خیابان‌های تورنتو کانادا قدم می‌زند». 

این خبرگزاری مدعی‌شده ریاحی در «تور اطلاعاتی» سربازان گمنام امام زمان است و کارهای استرداد او به ایران انجام‌شده و به‌ زودی اطلاعات بیش‌تری از ریاحی منتشر خواهد شد.

در چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام اخلال اقتصادی شرکت بازرگانی پتروشیمی، قاضی از فرار یکی از متهمان با گذرنامه جعلی به خارج از کشور خبر داده بود.

علی اشرف ریاحی، داماد محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت و معدن در دولت روحانی، به معاونت در «اخلال کلان اقتصادی» و «تحصیل مال نامشروع» در این پرونده متهم است پس از فرستادن همسر و فرزند خود به خارج از کشور، توانسته با پاسپورتی که متعلق به خودش نبوده از ایران بگریزد.

پیش‌تر گفته می‌شد که ریاحی به دلیل ممنوع الخروجی، نتوانسته از کشور خارج شود. 

پرونده فساد اقتصادی پتروشیمی، مجموعا ۱۵ متهم دارد که چهار نفر دیگر از متهمان دیگر پرونده هم  متواری هستند.

در یکی از جلسات دادگاه این پرونده قاضی درباره اشرف ریاحی، داماد وزیر سابق صنعت و معدن و تجارت گفته بود: «این فرد حتی علیه وزیر سابق که پدرخانمش است مطالبی در راستای تسویه حساب شبنم نعمت‌زاده در بحث دارویی ارائه کرده و مستنداتی ارائه داده و مستنداتی که ارائه شده از ناحیه شرکاء و معاونان شما بوده و مستندات راستی آزمایی شده است.»

مستنداتی که داماد سابق وزیر مملکت به دادگاه ارائه داده بود و مورد نظر قاضی پرونده هم بوده مربوط به شرکت «توسعه دارویی رسا» به مدیریت دختران محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق، اداره می‌شده است. گفته می‌شود که زینب نعمت‌زاده، همسر علی اشرف ریاحی در هیات مدیره این شرکت عضو بوده و مدیریت اصلی به دست شبنم نعمت‌زاده بوده است که چندی پیش به اتهام «احتکار دارو» به ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صمت پس از بالاگرفتن ماجراهای پرونده دخترانش با شرکت در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرده بود که «تنها یک شرکت خانوادگی در تملک آنهاست و دارایی‌اش آنقدر محدود است که برای پرداخت بخشی از بدهی‌های دخترش شبنم، ناچار شده خانه‌ پدری‌اش را بفروشد».

وزیر سابق دولت حسن روحانی گفته که دخترش می‌خواهد پس از آزادی اسمش را عوض کند چرا که « چوب نام نعمت‌زاده را می‌خورد.»

پرونده‌ فساد در پتروشیمی ۱۴ متهم دارد. پرونده‌ای که ارقام آن حتی از ارقام پرونده بابک زنجانی هم کلات‌تر است. رقمی معادل۶.۶ میلیارد یورو. متهمان این پرونده کلان اقتصادی به «اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال نامشروع از طریق ارز حاصل از صادرات به حساب‌های شخصی خود» متهم هستند.

اغلب متهمان این پرونده از مدیران پیشین و فعلی شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی هستند: رضا حمزه‌لو (مدیر عامل سابق)، محسن احمدیان (مدیر بازرگانی خارجی سابق)، عباس صمیمی، مصطفی طهرانی صفا، علیرضا علائی رحمانی (از اعضای هیات مدیره)، علیرضا حسینی (مدیرعامل شعبه شانگهای)، معصومه دری (مدیرعامل شعبه دبی) و سعید خیری‌زاده (مدیر مالی سابق).

این پرونده ۷۰۰ صفحه دارد و متهم ردیف اول آن، رضا حمزه‌لو، مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی است

بیشتر از