پرونده برادر حسن روحانی ما را به طبری رساند؛ از فساد او خبر نداشتیم

معاون اول قوه قضائیه: مقام‌های ارشد قضایی از مفاسد اکبر طبری بی‌اطلاع بودند

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور و غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در مورد پرونده فساد در قوه قضائیه واکنش نشان داده‌اند.

در حالی که منتظری گفته است که پرونده طبری «بزرگ و مهم» است و باید منتظر رأی دادگاه ماند، محسنی اژه‌ای گفته است که فساد اکبر طبری برای او، رئیس پیشین قوه قضائیه و دیگر مقام‌های عالی قضائی محرز نشده بود و به همین دلیل در دوره ریاست صادق آملی لاریجانی اقدامی صورت نگرفت.

او گفته است که اکبر طبری «پیچیده» عمل می‌کرد و «بدون تحقیقات یک ساله، تخلفاتشان بروز و ظهور نداشته و فقط شایعاتی مطرح بوده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محسنی اژه‌ای افشای فساد اکبر طبری را ناشی از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه دانسته و گفته وقتی به پرونده حسین فریدون، برادر حسن روحانی رسیدگی می‌شد، سرنخ‌هایی از فساد اکبر طبری یافته شد.

اژه‌ای با مردود دانستن آگاهی او و دیگر مقام‌های قضائی از فساد در این قوه گفته است که «برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رئیس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتماً اقدامی می‌کردیم».

هم‌زمان با دستگیری اکبر طبری در تیرماه سال ۹۸، اتهاماتی به محسنی اژه‌ای، عباس جعفری دولت‌آبادی و محمدجعفر منتظری نیز وارد شد. گفته شده است که برکناری جعفری دولت‌آبادی از دادستانی تهران نیز به دلیل همین پرونده بوده است.

با این حال در کیفرخواست صادره برای اکبر طبری نامی از مقام‌های ارشد قضائی و رئیس پیشین قوه قضائیه به میان نیامده است.

محسنی اژه‌ای در صحبت‌های امروزش گفته است که سطح فساد اکبر طبری در حد ۲ قاضی شاغل و ۲ قاضی بازنشسته بوده و دیگر مقام‌های قضائی در این فساد دخیل نبوده‌اند.

بیشتر از