مرگ بیش از ده هزار تهرانی بر اثر کرونا

نیمی از مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران مربوط به تهران است

عکس از ایسنا

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز تنها در شهر تهران ده هزار و ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز شنبه، اول شهریورماه، اعلام کرده ‌بود که در ۲۴ ساعت گذشته آمار کلی جان‌باختگان در سراسر کشور به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسیده ‌است.

حالا ناهید خداکرمی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز، دوم شهریورماه، شورای شهر تهران نسبت به وضعیت کشور از لحاظ شیوع کرونا هشدار داده ‌است.

خداکرمی روز شنبه هم در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا درباره آمار مبتلایان در روزهای اخیر گفته ‌بود: «در برخی از روزها آمار فوتی‌هایمان در تهران به ۱۲۰ مورد هم رسید، در حالی که در اردیبهشت‌ماه و پیک اولیه کرونا، آمار فوتی‌های تهرانی‌ها به کمتر از ده مورد رسیده بود.»

او افزود: «امروز که ما داریم با هم صحبت می‌کنیم آمار فوتی‌های کرونایی در کشور به بیش از ۲۰ هزار تن رسیده که حدود نیمی از آنها یعنی ۱۰ هزار نفر تهرانی بوده‌اند.»

این عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز همچنین به مرگ کودکی هشت ساله در روز جمعه بر اثر کرونا اشاره کرد و گفت که «اتفاقا پدر و مادرش هم پزشک بودند.»

خداکرمی از مردم خواست که فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را جدی بگیرند.

او افزود: «از شهرداری می‌خواهیم که نسبت به اجرای صحیح فاصله‌گذاری دقت لازم را داشته ‌باشد و شعار هر خانه یک حسینیه را پی‌گیری کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناهید خداکرمی در حالی از آمار بالای فوتی‌های کرونا در تهران سخن می‌گوید که کمتر از یک هفته پیش اعلام شد محمدجواد حق‌شناس، عضو دیگر شورای شهر تهران، به دلیل تقاضای اطلاع‌رسانی «شفاف» درباره مبتلایان به کرونا به دادگاه احضار شده است.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، ۲۵ مرداد در حساب توییتری خود نوشت که محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، به دلیل حرف‌هایی که ۱۹ فروردین در شورا زده، باید به دادسرای کارکنان دولت برود.

آمار رسمی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران از همان ابتدا محل شک و تردید بوده و حتی عده‌ای از مقامات حکومتی از جمله نمایندگان مجلس هم در مورد آماری که وزارت بهداشت روزانه اعلام می‌کند ابراز شک کرده‌اند.

بیشتر از