وزارت بهداشت: ۶۸ درصد قربانیان کرونا ۶۰ سال به بالا بوده‌اند

۱۶۸۵ نفر در اثر  کرونا جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۲۲ هزار نفر مبتلا شده‌اند

بیش از ۱۱۰۰ نفر از قربانیان کرونا در ایران  بالاتر از ۶۰ سال سن داشته‌اند- AFP

وزارت بهداشت ایران می‌گوید آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ نشان می‌دهد که در شرایط فعلی باید توجه ویژه‌ای به «سالمندان» داشت.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفته است که ۶۸ درصد از قربانیان کرونا در ایران ۶۰ سال و بیشتر سن داشته‌اند. به این ترتیب بیش از ۱۱۰۰ نفر از کسانی که از ابتدای فراگیری کرونا در ایران فوت شده‌اند در این رده سنی  قرار داشته‌اند.

در یک روز گذشته نیز ۱۲۹ نفر در اثر بیماری کووید-۱۹ در کل کشور فوت شده‌اند.

این مقام وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا به کرونا را نیز ۲۱۶۳۸ نفر اعلام کرده‌است. در یک روز گذشته ۱۰۲۸ نفر دیگر به این ویروس آلوده شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران شمار افرادی که در یک روز گذشته در هر استان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند را اینچنین اعلام کرده است: « تهران ۲۴۹ نفر، قم ۱۷ نفر، گیلان ۳۸ نفر، اصفهان ۸۷ نفر، البرز ۶۰ نفر، مازندران ۳۶ نفر، مرکزی ۳۶ نفر، قزوین ۲۹ نفر، گلستان ۱۰ نفر، خراسان رضوی ۴۲ نفر، فارس ۲۶ نفر، لرستان ۳۳ نفر، آذربایجان شرقی ۵۷ نفر، خوزستان ۲۲ نفر، یزد ۸۴ نفر، زنجان ۲۸ نفر، کردستان ۱۶ نفر، اردبیل ۱۹ نفر، کرمانشاه ۷ نفر، کرمان ۸ نفر، همدان ۱۹ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۵ نفر، هرمزگان ۲ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲ نفر، ایلام ۱۷ نفر، آذربایجان غربی ۲۸ نفر، خراسان شمالی ۲۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در رویدادی دیگر مرتبط با ویروس کرونا، صبح امروز سفارت جمهوری اسلامی در فرانسه از ارسال نخستین محموله کمک‌های «پزشکان بدون مرز» به ایران خبر داد.

در حساب توییتری این سفارتخانه به نقل از بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه اعلام شده که این محموله بامداد روز یکشنبه با هواپیمایی اختصاصی ارسال شده است.

 

بیشتر از