اعتراض ارزشی‌ها به حذف پسوند «اسلامی» از نام میدان جمهوری

با اعتراض نیروهای تندرو، شهرداری تهران ناچار به توضیح شد

میدان جمهوری تهران- عکس از شبکه‌های اجتماعی

در پی انتشار عکسی از میدان جمهوری در تهران که پسوند «اسلامی» از آن حذف شده است، برخی از تندروها و افراد منتسب به طیف ارزشی در ایران به شدت عکس‌العمل نشان دادند.

پس از انتشار این واکنش‌ها، غلامحسین محمدی ‏‏‏‏مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران، با انتشار توئیتی از برخورد با مسببان نصب این تابلو خبر داد. او با اقتباس از جمله رهبر نخست جمهوری اسلامی که گفته بود: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد»، جمهوری اسلامی را ارثیه هزاران شهید عنوان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اخیرا شهرداری تهران اقداماتی را برای تامین نظر مردم انجام داده و نام برخی خیابان‌ها را تغییر داده است. برای مثال، نام خیابان نفت تهران به نام «مصدق» و خیابان سازمان آب به «بازرگان» تغییر کرده است.

در حالی که نامگذاری معابر و مناطق شهری توسط حکومت از پشتوانه ایدئولوژیک برخوردار است و عموما این نام‌ها با افکار عمومی همراستا نیست، بسیاری از مردم عادی مدت‌هاست که از کلمات رسمی مورد نظر حکومت برای نامیدن برخی مناطق و خیابان‌ها استفاده نمی‌کنند و بسیاری از خیابان‌های تهران همچنان با نام قدیم خود عنوان می‌شوند. تخت طاووس، عباس‌آباد، گیشا، آریاشهر، ویلا، سپه، جردن، نظام‌آباد، شهرک غرب و... از جمله نام‌هایی است که به شکل روزمره مورد استفاده مردم عادی است.

بیشتر از