اولین زوج-لژیونر فوتبالیست ایرانی در اروپا

یاسمن فرمانی، همسر علی قلی‌زاده، به شارلوای بلژیک پیوست

خانم فرمانی سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی و باشگاه ملوان بندرانزلی را دارد- عکس از اینستاگرام یاسمن فرمانی

با پیوستن یاسمن فرمانی به تیم بلژیکی شارلوا، دومین دختر لژیونر ایرانی نیز وارد فوتبال اروپا شد. خانم فرمانی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی و باشگاه ملوان بندرانزلی را دارد، با این انتقال به دومین زن ایرانی تبدیل شد که برای فوتبال در کشوری غیر از ایران پا به توپ می‌شود.

اما نکته جالب در این ماجرا، لژیونر بودن همسر یاسمن فرمانی یعنی علی قلی‌زاده در اروپاست. به عبارت دیگر، این زوج که اخیرا با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، به نخستین زوج در تاریخ فوتبال ایران تبدیل می‌شوند که همزمان در خارج از ایران فوتبال بازی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی قلی‌زاده که سابقه بازی در تیم ملی و سایپا را دارد، در تیم مردان شارلوا بازی می‌کند. حالا همسر آقای قلی‌زاده همزمان در تیم زنان شارلوا بازی خواهد کرد. فرمانی در این باره گفت: «البته زمان تمرینات ما متفاوت است. تیم مردان صبح‌ها و ما بعدازظهر تمرین می‌کنیم و فکر می‌کنم من و علی دیگر خیلی کم همدیگر را ببینیم. البته خوشبختانه طبق برنامه بازی‌های ما جمعه است و می‌توانیم بازی‌های همدیگر را ببینیم.»

او در ادامه افزود: «فردا برای یک بازی دوستانه به فرانسه می‌رویم و جمعه هفته بعد باید اولین بازی را در لیگ بلژیک انجام بدهیم. الان در لیگ بلژیک ده تیم حضور دارند که همه تیم‌های خوبی هستند. اکثر تیم‌ها از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند و تیم ما هم شش بازیکن خارجی دارد. تیم‌های فوتبال بلژیک در بخش زنان در فوتبال اروپا تیم‌های قدرتمندی هستند، اَندِرلِخت تیمی است که تیم‌های مطرح اروپایی را با نتایج خوب می‌برد.»

فرمانی متولد اردبیل است و در تیم ملی شماره ۱۳ را می‌پوشد.

تیم زنان شارلوا در حال حاضر بازیکنان مختلفی با ملیت‌های گوناگون دارد. اسلواکی، مالت، رومانی و حالا ایران. این نشان می‌دهد که این تیم پیشتر نیز از بازیکنان خوب خارجی بهره برده است.

پیش از یاسمن فرمانی، گلنوش خسروی، مهاجم ۱۸ ساله ذوب‌آهن اصفهان و عضو تیم فوتبال زیر ۱۹ سال به لیگ برتر ترکیه پیوسته بود.

بیشتر از ورزش