مراکز سلول‌های بنیادی ابوظبی و اسرائیل قرارداد امضا کردند

توافق‌ دیپلماتیک میان دو کشور راه را برای همکاری‌های تجاری و علمی باز کرده است

ساختمانی در شهر ساحلی تل‌آویو در اسرائیل که با پرچم امارات متحده عربی نورپردازی شده است، ۱۳آگوست۲۰۲۰-JACK GUEZ / AFP

مرکز سلول‌های بنیادی ابوظبی (ADSSC) و شرکت اسرائیلی «پلوریستم» برای انجام تحقیقاتی درباره ویروس کووید-۱۹ قرارداد امضا کردند.

این قرارداد پس از توافقنامه بحث‌برانگیز عادی‌سازی روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل به امضا رسیده است. این قرارداد به‌صورت مجازی از طریق ویدئوکنفرانس به امضای نمایندگان امارات و اسرائیل رسید.

دکتر فاطمه الکعبی، مدیر اجرایی برنامه پیوند مغزاستخوان ابوظبی درباره این قرارداد گفت: «امارات متحده عربی همواره رویکرد جامعی برای یافتن راه‌حل چالش‌های جهانی فراگیر داشته‌ و ظرفیت مردم دیگر کشورها را گرد هم آورده و این تنوع، در همکاران و شرکای بین‌المللی ما مشهود است.»

مرکز سلول‌های بنیادی ابوظبی و شرکت اسرائیلی پلوریستم، هر دو محصولات نوآورانه‌ای تولید کرده‌اند که ایمنی و موثربودن آن‌ها در درمان عفونت کووید-۱۹ به اثبات رسیده است.

مرکز سلول‌های بنیادی ابوظبی، بیماران کووید-۱۹ را با محصول تائید شده UAECell19 درمان کرده که بهبود بالینی آن‌ها در نصف مدت‌زمان معمول صورت گرفته است. استفاده از این دارو موجب کوتاه‌شدن مدت بستری در بیمارستان شده است. پس از مصرف این دارو، میانگین مدت بستری به یک‌سوم زمان قبل رسیده است.

دو طرف این قرارداد توافق کردند که نتیجه تحقیقات خود را با یکدیگر در میان بگذارند، نمونه‌ها را مبادله کنند و از تجهیزات و امکانات آزمایش‌گیری به‌صورت مشترک استفاده کنند.

یاکی یانای، مدیرعامل Pluristem در این‌باره گفت: «ما بسیار مفتخریم که با همکارانمان در مرکز سلول‌های بنیادی ابوظبی شریک شده‌ایم. این تبادل دانش و مهارت، موجب پیشرفت مراقب‌های سلامتی و گسترش فرامرزی آن خواهد شد.»

او افزود: «ما دنیای علمی را پلی به‌سوی صلح، موفقیت و بهبود منطقه خود و سراسر دنیا می‌دانیم.»

بیشتر از جهان