امضای توافقنامه همکاری در زمینه کرونا میان دو شرکت اماراتی و اسرائیلی

امارات و اسرائیل هفته گذشته با میانجی‌گری دولت دونالد ترامپ برای عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند

امضای این موافقتنامه در راستای توافقنامه هفته گذشته میان امارات و اسراییل برای عادی‌سازی روابط دوجانبه صورت گرفته است-GIUSEPPE CACACE / AFP

شرکت اماراتی «اپکس» از تلاش برای توسعه تحقیقات در زمینه ویروس کرونا با همکاری یک شرکت اسرائیلی به نام «ترا» خبر داد.

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که این توافقنامه با هدف توسعه پژوهش‌ها در زمینه ویروس کرونا و سرعت بخشیدن به روند آزمایش‌گیری و تشخیص با دقت بالا و بر اساس معیارهای بین‌المللی امضا شده است.

در مراسم امضای این قرارداد که روز شنبه در ابوظبی برگزار شد، خلیفه یوسف خوری، رئیس هیئت مدیره شرکت اپکس، از همکاری با شرکت اسرائیلی «ترا» ابراز خرسندی کرد و گفت: «از گشایش تجارت، اقتصاد و شراکت میان بخش‌های تجاری امارات و اسرائیل در زمینه‌های مختلف از جمله انجام تحقیقات در مورد ویروس کرونا، بسیار خوشحالم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اورن سادیو، رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی شرکت «ترا»، نیز ابراز امیدواری کرد که انجام این تحقیقات، در زمان همه‌گیری ویروس کرونا بسیار موثر و مفید باشد.

امضای این توافقنامه همکاری در راستای توافقنامه پنج‌شنبه گذشته میان امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط دوجانبه رخ می‌دهد.

امارات و اسرائیل با میانجی‌گری دولت دونالد ترامپ برای عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند.

شرکت سرمایه‌گذاری اپکس که یک شرکت سرمایه‌گذاری عمومی در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت است، اخیرا بر ایجاد بیمارستان‌هایی با تجهیزات مدرن در امارات تمرکز داشته است.

این شرکت همچنین از طریق جمع‌آوری داده‌های میدانی و پشتیبانی از آزمایشگاه‌ها برای تحقیقات آزمایشگاهی در زمینه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کند.

شرکت اسرائیلی ترا نیز که در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس شده، بخشی از مؤسسه علوم وایزمن اسرائیل است که دانشمندان و محققان بسیاری از سراسر جهان در آن حضور دارند.

این شرکت روی آزمایش‌های سریع و مطمئن تنفسی و اسکن ریه‌ برای تشخیص بیماری کووید ۱۹ متمرکز است.

این آزمایش‌گیری‌ها در سراسر جهان از جمله در بیمارستان‌های صحرایی امارات انجام می‌شود.  

بیشتر از جهان