آمار مرگ‌‌ومیر حاصل از ویروس کرونا در هند از بریتانیا پیشی گرفت

هند به مقام چهارم کشورهای آسیب‌دیده دنیا رسید

هند اکنون ۲.۴ میلیون نفر مبتلا به کووید-۱۹ دارد-Pawan Sharma / AFP

با ثبت آمار روزانه بی‌سابقه دیگری برای موارد جدید ابتلا، نرخ مرگ‌های حاصل از ویروس کرونا در هند از بریتانیا پیشی گرفت که آن را تبدیل به چهارمین کشور آسیب‌دیده در دنیا کرد. 

به گزارش وزارت بهداشت، نرخ مرگ در این کشور اکنون به ۴۷ هزار و ۳۳ نفر رسیده در حالی که بریتانیا شاهد ۴۱ هزار و ۳۲۹ مرگ بوده است. 

به گفته وزیر بهداشت، هند روز پنج‌شنبه شاهد افزایش بی‌سابقه دیگری در موارد جدید ابتلا بود و در این روز ۶۶ هزار و ۹۹۹ مورد جدید در کشور ثبت شد که آن را بعد از ایالات متحده و برزیل قرار می‌دهد. 

این کشور بعد از آن که طی دو هفته گذشته روزانه بیش از ۵۰ هزار مورد جدید را گزارش کرد، اکنون ۲.۴ میلیون مبتلا دارد. 

در میان افراد مبتلا، رهبری مذهبی وجود دارد که اخیرا در یک جشن برای افتتاح پروژه ساخت معبدی جنجال‌برانگیز در شهر آیودیا در کنار نارندرا مودی، نخست وزیر هند حاضر شده بود. 

نریتیا گوپال داس، موبد ۸۲ ساله هندو یکی از تازه‌ترین چهره‌های مشهور است که به این ویروس مبتلا شده است، بعد از آن که چند مقام ارشد کابینه آقای مودی نیز به کووید-۱۹ مبتلا شدند. 

آقای مودی و آقای داس در میان ۱۷۰ نفری بودند که در ۵ اوت در مراسم افتتاح ساخت این معبد شرکت کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر مورلی سینگ، دبیر اطلاعات شهر آیودیا گفت نتیجه آزمایش آقای داس مثبت بود و او به بیمارستانی در نزدیکی دهلی منتقل شده است. اما او افزود در زمان برگزاری آن مراسم نتیجه آزمایش این موبد منفی اعلام شده بود و به همین خاطر ملاقات با او خطری برای نخست وزیر نداشته است. 

آقای سینگ گفت تمام افرادی که برای شرکت در آن مراسم دعوت شده بودند سالم بوده و در آن زمان به ویروس کرونا مبتلا نبودند. 

او گفت: «راهنمایی‌ها برای تمام افراد فرستاده شده بود و تنها افرادی که نتیجه منفی کووید-۱۹ را دشتند می‌توانستند در مراسم شرکت کنند.» و افزود دکتران در شهر آیودیا پیش از شروع مراسم نیز از همه آزمایش گرفته بودند. 

محل ساخت این معبد در آیودیا در مکانی مورد اختلاف است و گروه‌های هندو برای دهه‌ها برای ساخت این معبد کنشگری و تبلیغ کرده‌اند. 

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان