ابراز امیدواری آلمان نسبت به تولید واکسن کرونا در ماه‌های پیش‌رو

گفته می‌شود واکسن کرونای ساخت آلمان تا فصل پائیز آماده خواهد شد

آنیا کارلیچک، وزیر پژوهش آلمان، پیشتر گفته بود هیچ واکسنی پیش از نیمه سال آینده فراهم نخواهد شد- NOEL CELIS / AFP

یِنس اسپان، وزیر خارجه آلمان می‌گوید انتظار دارد در ماه‌های آینده یا حداکثر سال آینده واکسن موثر کرونای تولید این کشور عرضه شود. 

اظهار امیدواری آقای اسپان به دنبال بازخوانی گزارش آژانس بهداشت عمومی کشور مطرح شد که در آن گفته شده است واکسن کرونای ساخت آلمان تا فصل پائیز آماده خواهد شد. 

آقای اسپان به شبکه تلویزیونی «زِد دی اف» گفت: «خوش‌بین هستم که ظرف چند ماه آینده یا قطعا تا سال آینده واکسن (کرونا) آماده خواهد شد.» 

وزیر بهداشت آلمان ضمن خودداری از ذکر ماه به خصوصی برای عرضه واکسن، گفت: «هنوز نمی‌توان گفت مدت مصونیت ناشی از واکسن چقدر خواهد بود.» 

او افزود: «اما یک چیز را می‌توانیم بگوییم این است که درنتیجه همکاری همه – پژوهشگران، دانشمندان، مردم – ما سریع‌تر از هر زمان در تاریخ بشر به این واکسن دست خواهیم یافت.» 

پیش‌بینی‌های آقای اسپان با گزارش روز چهارشنبه انستیتوی بهداشت عمومی رابرت کُخ هم‌زمان شده است که پیش از بازپس گرفتن آن گفته بود انتظار می‌رود واکسن کرونا تا فصل پائیز آماده استفاده شود. این نهاد دولتی پس از لغو این گزارش گفت داده‌های آن به‌روز نبوده است.  

شبکه «دویچه وِلِه» در مورد گزارش انستیتو کُخ گفت: «پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از آن است که تا پائیز ۲۰۲۰ چند نوع واکسن (کرونا) آماده استفاده خواهد شد.»  

دولت آلمان ارزیابی‌هایش را در مورد افق تولید واکسن کرونا بر مبنای مقررات مشابه با آن چه در روسیه مورد تایید قرار گرفته استوار نمی‌کند.  

آقای اسپان ضمن اظهار تردید در مورد واکسن کرونای اعلام شده توسط رییس جمهور پوتین که «اسپوتنیک ۵» خوانده می‌شود گفت برخلاف دیگر واکسن‌ها، این واکسن مورد آزمایش کامل قرار نگرفته و اطلاعات چندانی در مورد آن وجود ندارد.  

او افزود: «تا جایی که می‌دانیم این واکسن به اندازه کافی مورد آزمایش قرار نگرفته است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنیا کارلیچک، وزیر پژوهش آلمان، پیشتر گفته بود هیچ واکسنی پیش از نیمه سال آینده فراهم نخواهد شد. 

در ماه ژوئن، کمپانی فناوری بیولوژیکی «کیور وَک» آلمان، آزمایش‌های تجربی روی انسان را آغاز کرد. این شرکت دومین موسسه در آلمان است که آزمایش واکسن کرونا روی انسان را آغاز کرده است. 

۱۴۴۵ نفر دیگر  در آلمان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که موارد ابتلا را روز پنج‌شنبه به ۲۱۹.۹۶۴ نفر رساند. ۹۲۱۱ نفر هم بر اثر عوارض این بیماری جان سپرده‌اند. 

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان