کرونا در یونان؛ وضع قوانین سخت‌گیرانه برای میخانه‌ها و رستوران‌ها

یونان به مقصد بسیاری از شهروندان بریتانیا برای تعطیلات تبدیل شده است

یونان یکی از کشورهای اروپایی‌ست که با موارد بالای ابتلای شهروندانش به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند- Louisa GOULIAMAKI / AFP

بعد از برقراری حکومت نظامی شبانه توسط دولت در واکنش به صعود موارد ابتلا به ویروس کرونا، به رستوران‌ها و میخانه‌های مناطق گردشگری یونان دستور داده شد پیش از ساعت مقرر تعطیل کنند.

آریستوتلیا پلونی، سخنگوی دولت دوشنبه اعلام کرد حکومت نظامی، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در مناطق شلوغ کشور از جمله کورفور، رودز، و سرت را مجبور می‌کند از نیمه شب تا ۷ صبح تعطیل باشند.

ظاهرا یونان به مقصد بسیاری از شهروندان بریتانیا برای تعطیلات تبدیل شده است. این امر بعد از آن محقق شد که دولت بریتانیا اعلام کرد مسافران بازگشته از اسپانیا که معمولا مقصد محبوب گردشگران بریتانیایی است، باید برای ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

مسافران بریتانیایی با هیچ محدودیتی هنگام بازگشت از یونان مواجه نیستند؛ گرچه دولت یونان از تمام مسافران به این کشور می‌خواهد قبل از سفر خود فرم محل اسکان مسافران را پر کنند.

از ۱۷ اوت مسافرانی که از بلژیک، جمهوری چک، هلند، اسپانیا و سوئد به یونان پرواز می‌کنند باید گواهی آزمایش منفی خود برای کووید-۱۹ که در فاصله ۷۲ ساعتی سفر خود گرفته شده را هنگام ورود به مقامات ارائه کنند. همین روند برای مسافرانی که از راه زمینی و از کشورهای همسایه به یونان وارد می‌شوند نیز برقرار است.

خانم پلونی در مصاحبه‌ای تلویزیونی از محدودیت‌های مسافرتی جدید خبر داد و اعلام کرد حکومت نظامی شبانه برای میخانه‌ها، رستوران‌ها، و کافه‌ها همچنین در مناطق گردشگری دیگری نظیر تسالونیکی، هالکیدیکی، لاریسا، میکونوس، سانتورینی، زاکینتوس و کاس برقرار شده و تا ۲۳ اوت ادامه خواهد یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر فرهنگ یونان نیز موزه باستانی آگورا، که یکی از اماکن باستانی عمده مرکز آتن است را برای دو هفته تعطیل کرد. دلیل تعطیلی ابتلای یکی از خدمتکاران موزه به ویروس کرونا عنوان شد.

بیانیه این وزارت‌خانه اظهار داشت موزه به طور کامل عفونت‌زدایی خواهد شد در حالی که خود مکان باستانی آگورا که محل برگزاری مراسم اداری، سیاسی و اجتماعی این شهر در باستان بوده باز خواهد ماند.

تمهیدات جدید برای مقابله با صعود موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا اتخاذ شده است و واسیلیس کیکیلیاس، وزیر بهداشت یونان می‌گوید دلیل این امر به خاطر عدم پیروی مردم از رعایت فاصله در اجتماع و رفتارهای حفاظتی بهداشتی است.

بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، آمار موارد ابتلای روزانه در یونان از اواخر ماه ژوئیه به شدت رو به افزایش است. تعداد بی‌سابقه‌ای از موارد جدید در روز دوشنبه گزارش شد که با ۲۰۲ مورد بسیار بیشتر از رکود قبلی با ۱۵۶ نفر در ماه آوریل بود.

آقای کیکیلیاس قبل از اعلام تمهیدات جدید در توییتر نوشت: «من دوباره از جوانان و تمام شهروندانی که تمهیدات اساسی محافظت از خود را رعایت نمی‌کنند می‌خواهم در مسؤولیت‌ خود نسبت به گروه‌های آسیب‌پذیر و سایر شهروندان در کشور تجدیدنظر نمایند.» 

یونان تاکنون ۵۷۴۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته و ۲۱۳ نفر از شروع این بیماری عالم‌گیر در اثر ابتلا بدان جان باخته‌اند.

گزارش‌های تکمیلی از آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان