سخنگوی قوه قضائیه: پنج جاسوس جدید دستگیر شدند

غلامحسین اسماعیلی می‌گوید این افراد در وزارت‌خارجه و بخش‌های انرژی و هسته‌ای فعال بودند

غلام‌حسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران -تسنیم 

قوه قضائیه ایران از دستگیری پنج نفر به اتهام جاسوسی خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود گفت که این افراد از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند.

او گفت که این افراد «در وزارت امور خارجه و صنایع تأمین‌کننده قطعات، حوزه انرژی، وزارت دفاع و انرژی هسته‌ای» مشغول به کار بوده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه نام این افراد و یا سمت آن‌ها را اعلام نکرده است.

او همچنین درباره حکم ۱۰ سال زندان برای شهرام شیرخانی نیز توضیح داده است: «او جاسوس انگلیس بود و به جرم دادن اطلاعات پروژه‌های حساس به بیگانگان و آلوده سازی برخی از مدیران برای جذبشان به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او اطلاعات قراردادهای ما در حوزه بانک مرکزی، بانک ملی و وزارت دفاع را به دشمن داده بود.»

حکم آقای شیرخانی در بهمن‌ماه سال گذشته تایید و ابلاغ شده بود و هنوز روشن نیست که چرا اکنون از سوی قوه قضائیه اعلام می‌شود.

آقای اسماعیلی درباره حکم شهروند دوتابعیتی ایرانی-اتریشی به نام مسعود مصاحب نیز گفت که او نیز به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

آقای مصاحب، رئیس انجمن دوستی ایران و اتریش بود که در سفر به ایران از سوی مقام‌های وزارت اطلاعات دستگیر شد. حکم او نیز سال گذشته صادر و تایید شده بود.

سخنگوی قوه قضائیه در این نشست جرم آقای مصاحب را جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی آلمان و اسرائیل اعلام کرد و گفت که او اطلاعات حوزه پزشکی را به بیگانگان منتقل کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غلامحسین اسماعیلی در نشست امروزش گفت که در یک‌سال گذشته قوه قضائیه هیچ نشریه‌ای را توقیف نکرده است ولی اگر روزنامه‌نگارها از خطوط قرمز نظام عبور کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته روزنامه جهان صنعت با حکم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شده است. نماینده رئیس قوه قضائیه به عنوان عضو حقوقی در هیئت نظارت بر مطبوعات حضور دارد.

روزنامه جهان صنعت در شماره روز یکشنبه خود  مطلبی منتشر کرده بود که در آن یکی از اعضای ستاد مقابله با کرونا آمار وزارت بهداشت درباره این بیماری را جعلی و مهندسی‌شده می‌خواند. همچنین اعلام شده بود که بیماری کرونا یک ماه پیش از اعلام رسمی وارد ایران شده بود ولی بنا به ملاحظات امنیتی و سیاسی، وجود بیماری انکار می‌شد.

بیشتر از