تمام آن‌چه درباره پروژه پیش‌در‌آمد «بازی تاج و تخت» می‌دانیم

تمرکز این سریال بر «افول عصر طلایی قهرمانان به تاریک‌ترین دوران جهان» خواهد بود

هواداران «جورج مارتین» (نویسنده داستان‌های «بازی تاج و تخت») می‌دانند که سریال تلویزیونی شبکه «اچ‌بی‌او» فقط یک قصه از جهانی افسانه‌ای را در برمی‌گیرد، که مملو از روایت‌هایی مانند آن است.  

با توجه به تاریخ گسترده‌ای که در این مجموعه و نیز در اثر دیگر آقای مارتین،‌ سریال «نغمه یخ و آتش» به آنها اشاره شده است،‌ شبکه تلویزیونی «اچ‌بی‌او» گزینه‌های بسیاری برای انتخاب پروژه‌های آینده بر اساس روایت‌های آن آثار دارد.

در واقع، شبکه «اچ‌بی‌او» چراغ سبز تهیه پنج قسمت آزمایشی از برنامه‌هایی را نشان داده است که امیدوار است از آن‌ها هم مانند «بازی تاج و تخت» (که از بدو نمایش در سال ۲۰۱۱ مورد توجه قرار گرفته بود) استقبال شود. نخستین قسمت از این سری که عنوان اصلی آن هنوز مشخص نیست،‌ فعلا «شب طولانی» نام گرفته است، اما به گفته مارتین، این عنوان تغییر خواهد کرد.

حال، می‌رسیم به تمامی نکاتی که تا کنون در مورد پیش‌درآمد سریال «بازی تاج و تخت» می‌دانیم:‌

 چه زمانی شروع می‌شود؟

سوال خوبی است که در حال حاضر پاسخی ندارد. در این مرحله، بازیگران و گروه فیلمبرداری مشخص شده،‌ و تولید به طور رسمی آغاز شده است. انتظار می‌رود که تاریخ  پخش، در ماه‌های پیش‌ رو اعلام شود. اگر بخواهیم خطر کنیم و حدسی بزنیم،‌ می‌توان گفت که این سریال در بهار سال ۲۰۲۰، در بازه زمانی‌ای که معمولا برای بخش‌های اصلی (نه بخش‌های آزمایشی) در نظر گرفته می‌شود، پخش خواهد شد.

چه کسانی ایفای نقش خواهند کرد؟

اولین بازیگر اعلام شده، یک نام غیرمنتظره است:‌ نئومی واتس، ستاره فیلم‌های هالیوودی از جمله «حلقه»، «مرد پرنده‌ای» و «غیرممکن». او در نقش فردی متمول و باجذبه با یک راز تاریک، ظاهر خواهد شد. حضور او در میان بازیگران این پروژه، اعتبار خاصی به آن می‌بخشد،‌ به‌خصوص در موقعیتی که خیلی‌ها ممکن است این پروژه را صرفا یک اقدام سودجویانه ارزیابی کرده باشند. 

هواداران این سریال پیش‌بینی کرده‌اند که خانم واتس ممکن است نقش «نیسا‌نیسا» همسر قهرمان باستان «آذور آهایی» را ایفا کند. «آهایی» خداوندگار نور است که بر اساس افسانه، یک شمشیر جادویی به نام ‌«لایت ‌برینگر» ساخت که در شکست دادن «وایت واکر»ها به‌کار رفت.

خانم واتس در برابر «جاش وایت‌هاوس»،‌ بازیگر مجموعه تلویزیونی «پولدارک» ظاهر خواهد شد. آقای وایت‌هاوس بدون شک مایل است بتواند به محبوبیتی نزدیک به «کیت هرینگتون» در مجموعه «بازی تاج و تخت»‌، دست یابد. نقش او هنوز مشخص نشده است، اما مطمئن هستیم که او نقش یک قهرمان «دست‌وپا چلفتی» را ایفا خواهد کرد.

شبکه «اچ‌بی‌او» بازیگران نقش‌های دوم را نیز معرفی کرده است، از جمله «نائومی آکی» که بعد از ایفای نقش در «جنگ ستارگان: فصل نهم» اکنون مشهورتر خواهد شد، همراه با «ایوانو جِرِمایا» بازیگر سریال «انسان‌ها»، بازیگر ایرلندی، «دنیس گاف»، و «میراندا ریچاردسون»، نامزد اسکار و بازیگر «هری پاتر». هنرپیشه‌های دیگری که در این مجموعه حضور دارند، عبارتند از:‌ «جِیمی کمبل باوِر»،‌ «شیلا آتیم»، «جورجی هِنلی»،‌ «ِآلکس شارپ»،‌ و «توبی رِگبو». همه اینها امیدوارند که در چند سال آینده،‌ به نام‌های مشهوری بدل شده باشند.

داستان چیست؟

طبیعی است که شبکه تلویزیونی «اچ‌بی‌او» در این زمینه سکوت را کاملا رعایت کرده است،‌ با این حال،‌ در بیانیه‌ای که در ماه  ژوئن ۲۰۱۸ انتشار یافت،‌ خاطرنشان شد که تمرکز این سریال بر «افول عصر طلایی قهرمانان به تاریک‌ترین دوران جهان» خواهد بود. این احتمالا بدان معنا است که شاهد شخصیت‌های تاریخی‌ای خواهیم بود که پیش‌تر، در سریال اصلی بازی تاج و تخت اشاره‌های گذرایی به آن‌ها شده بود؛ از جمله جد «استارک»، «بران معمار»، که «جاش وایت‌هاوس» می‌تواند نقش او را بازی کند.

می‌دانیم که روایت این سریال در هزاران سال پیش از رویدادهای دوران «بازی تاج و تخت» رخ می‌دهد،‌ و به کشف «اسرار وحشتناکی از تاریخچه خانواده وستروس» می‌پردازد. همچنین، ریشه اصلی «وایت واکر»ها را هم نشان خواهد داد. در واقع، این مجموعه خواهد توانست پیش‌زمینه‌ و پاسخ‌گوی مسایلی باشد که مجموعه اصلی، در شش قسمت نهایی آن قادر نشد به آن‌ها بپردازد. 

آقای مارتین تایید کرده است که هیچ شخصیتی از شخصیت‌های «بازی تاج و تخت» در این مجموعه «پیش‌درآمد» حضور نخواهند داشت. این نکته البته کاملا واضح بود، زیرا وقایع این سریال سال‌ها پیش از وقایع «بازی تاج و تخت» رخ می‌دهد. با این حال، توضیح روشن آقای مارتین در این زمینه، اقدام مثبتی بود.

چه کسانی در تولید این سریال فعالیت می‌کنند؟

فیلمنامه‌ این سریال توسط «جِین گُلدمن» تنظیم شده است. او در نگارش «ضربه سهمگین» هم شراکت داشت، و در این مورد هم با «جورج مارتین» همکاری می‌کند. نظارت بر کارگردانی سریال هم بر عهده «اس.جی کلارکسون» است. او قرار بود کارگردان چهارمین سری «پیشتازان فضا» باشد، اما با به‌تعویق افتادن آن پروژه، اکنون وقت لازم را برای این سریال به‌دست آورده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی